افراد موفق چطور استرس خود را مهار می‌کنند؟

افراد موفق چطور استرس خود را مهار می‌کنند؟

افراد موفق چطور استرس خود را مهار می‌کنند؟

 



۱. همیشه خواسته کمک می کنن

ریچارد برانسون در کتاب «راه و رسم ویرجین» باور داره که باید قبل از گفتن «انجامش نمی دیم» یا «انجامش می دیم»، ایده ی خود رو با خیلی از آدما مطرح کنین.

خیلی از کارآفرینان و اهالی کار و کاسبی در مواقع کمک خواستن از بقیه، یک اشتباه بزرگ انجام دهنده می شن و اون اینکه فکر می کنن پروژه ی در دست انجام رو باید خودشون به تنهایی پیش ببرن. این در حالیه که نمی تونین توقع داشته باشی خودتون یک تنه از پسِ همه وظایف بربیایید. شک نداشته باشین شما در همه بخشا کارشناس نیستین! پس وظایفی رو که در بخش ی تخصصی تون نیستن به افراد کاردان بسپارید. اگه قرار باشه همه وظایف یک پروژه رو خودتون تک نفره انجام بدین، نتیجه ای جز استرس نخواهد داشت و خیلی از امور رو هم نمی تونین به درستی سر و سامان بدین.

افراد موفق واسه وظایف مختلف، کارشناسان همون بخش رو استخدام می کنن. اینطوری، نه تنها می تونین کسب و کارتون رو پیروزمندانه جلو ببرین، بلکه مطمئن می شید که همه امور طبق برنامه پیش می رن. پس اگه به انجام کاری مطمئن نیستین، حتما از یک یا چند نفر دیگر مشورت بگیرین. حتی اگه به انجام کاری مطمئن هستین، از مشورت کردن با بقیه غافل نشید. البته توجه داشته باشین که از آدما متخصص مشورت بگیرین تا دوباره مجبور به صرف زمان واسه تحقیق در مورد درستی یا نادرستی مشورتای انجام شده نشید.



۲. تجربه هاش رو به اشتراک می ذارن

رمز زندگی اینه که بتونین تأمل کنین، بتونین خودتون رو بشناسید، بتونین قبل اینکه واکنشِ بی فکر نشون بدین یک لحظه درنگ کنین. سفر تغییر شما از آنجایی کلید می خوره که بتونین خودتون رو حقیقتا بشناسید.

– دیپاک چوپرا

 

 

حتما از خودتون می پرسین که اصلا چرا باید تجارب تون رو در اختیار بقیه بذارین. مهم ترین دلیل اون، شنیدن بازخورد بقیه کارشناسان درباره ی تجارب تونه. شاید این افراد هم تجارب خودشون رو با شما در بین خواهند گذاشت. مطمئنا متعجب می شید وقتی ببینین که با خیلی از این افراد، تجارب مشترک دارین و راه آسون کسب و کارتون چه قدر به هم مثل بوده. به کمک این راه حل عالی می تونین چیزای جدید زیادی یاد بگیرین و اشتباهاتی رو که بقیه انجام دهنده شدن تکرار نکنین.

خیلی از آدما موفق واسه تخلیه ی فشار و استرسی که همیشه متحمل می شن، به وبلاگ نویسی روی میارن. وقتی افکار و حتی تجارب شکستای تون رو به اشتراک می ذارین، نه تنها از بازخوردهای بقیه کارشناسان بهره مند می شید، بلکه مقداری از استرس تون رو هم تخلیه می کنین. وقتی ماجراهای کارآفرینی خود رو ثبت می کنین، خیلی آسون تر می تونین به تجارب گذشته تون مراجعه کنین و از اونا درس بگیرین. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، روزی رو که گذرونده اید بررسی کنین و همه اتفاقات رو بنویسین. در آخر هر ماه، یک پست در وبلاگ تون بذارین تا بتونین یک ماهی رو که از سر گذرانده اید آزمایش کنین و از این راه به افراد تازه کار هم کمکی کرده باشین. اینطوری چون می تونین روی کل راه کسب و کارتون تأمل کنین، با استفاده مطلوب تری پیش خواهید رفت.

مطلب مرتبط :   نظریه های رضایت شغلی



۳. همیشه در حال یادگیری هستن

مهم نیس در چه سنی هستین و یا چه شغلی دارین، یادگیری فرآیندیه که تا پایان عمر ادامه داره. علم یک وسیله مهم و پُرقدرت در دنیای کار و کاسبی حساب می شه. پس اگه قصد موفقیت دارین، این نصیحت ابدی رو آویزه ی گوش تون کنین و هیچوقت از یاد گرفتن علم غافل نشید.

وقتی سعی می کنین چیزای جدید یاد بگیرین، آسون تر با رقابتا روبرو می شید و می تونین سریع تر تصمیم بگیرین. شاید به وبلاگ نویسی علاقه مند باشین اما این کار در پیشرفت کسب و کارتون ضرورتی نداشته باشه، با این حال چرا نباید وبلاگ نویسی رو یاد بگیرین؟ قبل از هر چیزی باید با سیستم مدیریت محتوای وُردپرس (WordPress) آشنا شید و تجربه وبلاگ نویسی خود رو از راه این پلتفرم آسون اما خوش دست شروع کنین. علاقه مندی به موضوعات جدید کمک می کنه در زندگی از مسیرتون منحرف نشید، چون که هیچ دانشی بی مصرف یا غیرضروری نیس. اما حواس تون باشه که هیچوقت در انجام وظایف تون کوتاهی نکنین و در تحقق نتایجی که انتظار میره نتیجه وظایف تون رو رقم بزنه، کوشا باشین.



۴. از گجتا استفاده بهینه می برن

گجتا یا همون ابزارکا واسه این ساخته شدن که در انجام وظایف روزمره کمک تون کنن. پس باید یاد بگیرین که چیجوری با این وسیله ها کار کنین و از تواناییای شون بیشترین استفاده رو ببرین. مثلا توانایی گوشی هوشمند فقط این نیس که در شبکه های اجتماعی بچرخید یا عکس سلفی بگیرین. با گوشیای هوشمند می تونین برنامه ریزیای خیلی دقیق انجام بدین و زندگی منظم تری داشته باشین. می تونین بی اینکه به بانک برید یا به لپ تاپ نیاز داشته باشین، اپلیکیشن بانک مورد نظرتون رو دانلود کنین و تراکنشای خود رو به آسونی و با سرعت از راه موبایل انجام بدین.

اپلیکیشنای کاربردی زیادی واسه گوشیای هوشمند و رایانهای شخصی در دسترس هستن که به صرفه جویی در وقت کمک می کنن. حتی می تونین پیامایی رو که به موبایل تون ارسال می شن روی لپ تاپ دریافت کنین. اگه شغل تون به گونه ایه که بیشتر با لپ تاپ سر و کار دارین، حتما واسه تون خیلی آسون تر هستش که حسابای بانکی، برنامه های زمانی یا ایمیلای خود رو از روی لپ تاپ مدیریت کنین.



۵. انگیزهای خود رو می شناسن

این سنگینی کار نیس که شما رو از پای درمی آورد، بلکه روش انجام کاره.

– لو هولتز

 

 

واسه اینکه دچار استرس نشید و با استفاده بالا پیش برید، باید عوامل انگیزشی ای که موجب پیمودن مسیرتون می شه رو شناسایی کنین. بعضیا از هدف پایانی انگیزه می گیرن، اما بعضی دیگر که تاب تحمل سختیای زیاد رو ندارن، انگیزه ی خود رو در اقدامات آسون تر پیدا می کنن.

مطلب مرتبط :   . اثر تمرین بر اجزای بافرینگ

هیچکی نمیتونه به شما بگه که واسه ادامه راه به چه انگیزه ای نیاز دارین، بلکه خودتون باید انگیزه تون رو با سماجت به خرج دادن و تسلیم نشدن پیدا کنین. والت دیزنی به دلیل نداشتن خلاقیت، از کار در روزنامه معروف کانزاس سیتی اِستار اخراج شد. بعدا کسب وکارهای مختلفی راه انداخت که به ورشکستگی ختم شدن. اما در آخر، راه تحقق هدفش رو پیدا کرد و از همه مهم تر اینکه هیچوقت تسلیم نشد. اون در تموم طول راه با انگیزه موند و دست از هدفش نکشید. در هر کاری انگیزه نقش به سزایی داره.

پس هر چیزی رو که فکر می کنین به شما انگیزه می ده و در اون لحظه خوشحال تون می کنه، انجامش بدین. و روی مهارتای ایجاد انگیزه در خود کار کنین.



۶. ساعات کاری مشخص دارن

خیلی از آدما تموم زندگی خود رو وقف حرفه و موفقیت شون می کنن. این در حالیه که باید بین زندگی شخصی و کاری خود جدا قائل شید. واقعیت اینه که اگه تموم وقت مشغول کار باشین، نمی تونین کل روز رو با استفاده بالا کار کنین و همه وظایف تون رو با موفقیت به آخرسر برسونین.

وقتی ساعات کاری مشخص داشته باشین، سعی می کنین بیشترین حد انرژی خود رو در اون بازه ی زمانی خاص به انجام وظایف تون اختصاص بدین. اما اگه تموم وقت کار کنین، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. نتیجه اضافه کاری همیشگی اینه که خسته و پُراسترس می شید و واسه روز بعد آمادگی کافی رو نخواهید داشت. واسه اینکه بتونین با استفاده بالا کار کنین، به خوشحالی نیاز دارین و چه راهی بهتر از اینکه بعد از ساعات کاری با خونواده و دوستان تون وقت بگذرونین!

خیلی وقتا ایده های ناب زمانی به ذهن خطور می کنن که در فکرشون نیستین. پس زندگی شخصی خود رو فدای کارِ بیشتر از حد نکنین. واسه خونواده تون هم وقت بذارین، مسافرت برید و از تفریحات مورد علاقه تون لذت ببرین.



۷. آرامش خود رو حفظ می کنن

گفته می شه ایجاد و خوی افراد با افزایش سن رو به درمان میره. یعنی اینکه یاد می گیرین با مردم بهتر کنار بیایید و خوش قلب تر و بامحبت تر باشین. اما همیشه این طور نیس. من سعی می کنم آرامشم رو حفظ کنم، اما بعضی وقتا بهترین کاری که می شه انجام داد اینه که خودتون رو از مهلکه بیرون بکشین و یک چُرت حسابی بزنین.

– رابرت دووال

 

 

باید یاد بگیرین چه جوری می تونین به آرامش برسین و افکار منفی رو از خودتون دور کنین. بعضیا واسه اینکه از شر استرس خلاص شن، به فعالیت جسمی مثل آهسته دویدن یا ورزش در باشگاه نیاز دارن. بعضی دیگر واسه اینکه به آرامش روانی برسن، تمرینات یوگا انجام میدن. خیلی خوبه که یاد بگیرین در محل کارتون نفس عمیق بکشین و خودتون رو آروم کنین. اگه استرس تون رو مهار نشده باقی بذارین، بعیده بتونین با استفاده بالا کار کنین. پس واسه اینکه تسلیم استرس نشید، نکاتی رو که از این مطلب یاد گرفتید در راه کسب و کارتون اعمال کنین و اگه روشای دیگری می شناسین در بخش نظرات با ما در بین بذارین.

برگرفته از: lifehack.org

92

دانلود مقاله تحقیق پایان نامه

No description. Please update your profile.

You must be logged in to post a comment