افزایش آگاهی از برند با ۷ راهکاری که شما را در میان مشتریان محبوب‌تر می‌کند

افزایش آگاهی از برند با ۷ راهکاری که شما را در میان مشتریان محبوب‌تر می‌کند

افزایش آگاهی از برند با ۷ راهکاری که شما را در میان مشتریان محبوب‌تر می‌کند

 

داشتن یک برند (نام تجاری) به تنهایی کافی نبوده و نیس. اگه می خواید در این بازار شلوغ، مورد توجه مشتریان قرار بگیرین، باید برند خود رو به بهترین شکل ممکن معرفی کنین و تا جایی که ممکنه در خطر دید اونا قرار بگیرین. اما جذب مشتریان جدید و نگه داشتن اونا، همیشه کار آسون ای هم نیس. واسه افزایش باخبر شدن از برند و معرفی هر چه بهتر و مؤثرتر برند، چیکار باید کرد؟ باخبر شدن از برند چه جوری بر کسب وکار ما اثر می ذاره؟ چه جوری مطمئن شیم که برند ما از دیگر رقبا جلوتره و در میدون رقابت پیروز میشه؟ با کمک این نوشته قدم مؤثری در جهت معرفی هر چه بهتر برند خود وردارین.



۱. یک برند قابل شناسایی بسازید

یکی از مهم ترین و لازم ترین کارایی که باید واسه ارتقاء باخبر شدن از برند انجام بدین، ایجاد یک هویت برند قوی و پایداره. این کار علاوه بر افزایش باخبر شدن از برند، موجب اعتمادسازی بین برند و مشتریان هم می شه.

  • لوگو، رنگا و فونتای به کار رفته در معرفی برند رو به نحوی انتخاب کنین که آسون، مؤثر و قابل تشخیص باشه. پایداری و ثبات، نکته ای کلیدی در تشخیص برنده.
  • داستان برند خود رو تعریف کنین. مخاطبان دوست دارن که در مورد برند و افرادی که در پشت صحنه حضور دارن، بیشتر بدونن. مثلا می تونین در صفحه «درباره ی ما» در سایت خود، داستان تشکیل برند و شرکت رو توضیح بدین یا با نوشتن مطالبی در مورد همکاران و نیروی انسانی شرکت و توضیح دادن در مورد تخصص اونا، رفت و امد خود رو با مشتریان بیشتر کنین. واسه این کار علاوه بر سایت می تونین از شبکه های اجتماعی هم کمک بگیرین.
  • بر ارزشای اصلی برند خود تأکید کنین. این ارزشا می تونن به تشکیل راه حلای کار و کاسبی شما کمک کنن.



۲. سایت خود رو بهینه سازی کنین

همیشه اولین برخورد، خیلی دارای اهمیته. یک سایت بهینه سازی شده با موتورهای جست و جو و مخاطبان هدف، بازدید خوبی داره. اگه وب سایتی بهینه سازی شده و حرفه ای داشته باشین، احتمال حضور مشتریان پنهون و باقی ماندن اونا در سایت بیشتر می شه و در بهترین شرایط، این مشتریان پنهون به خریداران واقعی محصول یا خدمت شما تبدیل می شن.

در مورد بهینه سازی سایت باید این موارد رو در نظر بگیرین:

  • طراحی سایت: صفحه آرایی، واکنش گرا بودن سایت (Responsive) در دستگاه های مختلف، در دسترس بودن، دکمهای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، انتخاب درست لوگو، فونتا و رنگا، همه مثل مواردی هستن که در طراحی یک سایت خوب، باید مورد توجه قرار بگیرن.
  • بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO): بهینه سازی سایت با استفاده از کلمات کلیدی، برچسبا، عنوان، متنای جانشین عکسا و فراداده (meta data) باعث می شه که جایگاه سایت شما در نتایج موتورهای جست و جو، بهبود پیدا کنه.
  • بهینه سازی میزان تبدیل (CRO): تبدیل بازدیدهای سایت به خرید واقعی، با استفاده از روشایی مثل شخصی سازی محیط سایت، آسون کردن دسترسی به مطالب، استفاده مناسب از دعوت به عمل (Call To Action)، مطالب قانع کننده و حُسن انجام کارا (تأییدیه مشتریان قبلی)، یکی از مهم ترین مواردیه که در بهینه سازی سایت باید مورد توجه بذارین.



۳. در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشین

حضور در شبکه های اجتماعی باعث شناخته تر شدن برند شما می شه و فرصتی رو واسه شما فراهم می کنه تا مستقیما با مخاطبان تون صحبت کنین و در رابطه باشین. ایجاد رابطه صمیمی با مشتریان، فرصت مناسبی واسه کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواستها و نیازای آنهاست. اینطوری شما متوجه می شید که مشتریان به دنبال چه چیزی هستن، بعد نقاط قوت و ضعف خود رو بررسی می کنین. واسه اینکه برند شما در دسترس به نظر برسه، باید در شبکه های اجتماعی، حضور فعالی داشته باشین. واسه حضور در شبکه های اجتماعی، این موارد رو در نظر بگیرین:

مطلب مرتبط :   روشهای خطی و غیر خطی محاسبه تغییرپذیری

  • انواع شبکه های اجتماعی: اول باید فهمیده باشین که کدوم شبکه اجتماعی واسه برند شما مناسب تره. الان شبکه های اجتماعیِ محبوب زیادی وجود دارن که می تونین از بین اونا هر کدوم رو که واسه شما مناسب تره انتخاب کنین؛ فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب، اینستاگرام و غیره. اینکه از کدوم شبکه اجتماعی استفاده کنین به مخاطبان هدف شما بستگی داره.
  • راه حل: برنامه ریزی واسه پخش پُست در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین مواردیه که باید در نظر گرفته شه؛ اینکه چند وقت یک بار می تونین پُستی رو منتشر کنین، با چه لحنی با مخاطب صحبت می کنین و از شبکه های اجتماعی واسه آگاهی رسانی در چه زمینه ای بهره می گیرین. همه این موارد رو باید به دقت برسی کنین. راه حلایی که به کار می بندید، باید ارزشای اصلی برند شما رو در بر بگیره و باید در اولین فرصت به بازخوردها و سوالای مطرح شده به وسیله مخاطبان، جواب درست و قانع کننده بدین.
  • امتحان کارکرد: توانایی امتحان کارکرد در بازاریابی و بررسی شاخصای کارکرد و اهداف اصلی، یکی از مهم ترین نکات واسه گرفتن اطلاعات کلیدی درباره ی است که کمپینای تبلیغاتیِ آینده شما رو شکل می ده. فعالیت در شبکه های اجتماعی و بررسی نتایج اونا هم از این قانون مستثنی نیستن.



۴. بخشای مختلف کار و کاسبی خود رو سفارشی و شخصی سازی کنین

شخصی سازی باعث بهتر شدن تجربه مشتریان تون شده و بازدید از سایت رو واسه اونا لذت بخش تر می کنه. با ایجاد و طراحی تجربه مشتری، متناسب با نیازها و خواستهای مشتریان، این نکته رو به اونا یادآوری می کنین که واسه شون اهمیت قائلید، علاوه بر اینکه خیلی آسون می تونن از سایت و خدمات شمام استفاده کنن. ضمنا، این روش یک راه مهم واسه ایجاد رابطه با مشتری و ارتقاء میزان تبدیله.

در شخصی سازی تجربه مشتری این موارد رو باید در نظر بگیرین:

  • تولید محتوای سفارشی: این مورد شامل اقدامات مختلفی مثل ایمیلای شخصی سازی شده تا فرمت و نوع محتوای ارائه شده در سایت رو شامل می شه. در اختیار داشتن پایگاه داده از جزئیاتی در مورد مخاطبان، شخصی سازی محتوا رو آسون تر می کنه.
  • تقسیم بندی مخاطبان: مخاطبان خود رو با توجه به فاکتورهای مختلف، در چند گروه دسته بندی کنین. واسه دسته بندی مخاطبان می تونین از فاکتورهایی چون رفتار کاربر یا اطلاعات مربوط به سن، جنسیت و محل زندگی اونا استفاده کنین. اینطوری می تونین محتوای سفارشی و شخصی سازی شده رو با توجه به این دسته بندیا فراهم کنین.
  • بازخورد مخاطبان: ایجاد رابطه با مخاطبان و شنیدن نظرات اونا از راه نظرسنجیا، سوال نامها و فرمای دریافت بازخورد، به شما کمک می کنه که نیازها و انتظارات مشتریان رو درک کنین. یکی دیگر از منابع مهمی که واسه دریافت بازخورد مخاطبان می تونین از اون بهره ببرین، نظراتیه که در شبکه های اجتماعی در مورد برند شما عنوان می شه.



۵. به بازاریابی ارجاعی یا تعریفای مخاطبان اهمیت بدین

  • مشارکت فعال و همراهی با مشتریان در تعاملاتی که مخاطب با برند داره و استفاده از بازخوردهای مشتریان واسه شکل دادن به راه حلای جدید، باعث می شه که مشتری تجربه خوبی از برند شما و خدمات اون داشته باشه. توجه به موارد مطرح شده در شبکه های اجتماعی و بررسی پُستا و نظراتی که در اونا اسمی از برند شما به بین اومده، راه خوبی واسه بهبود خدمات و پیشنهادات برند هست.
  • تشویق مشتریان: با ارائه پیشنهادات و تخفیفای مختلف می تونین مشتریان رو تشویق کنین که برند شما رو به دوستان یا اعضای خونواده ی خود، پیشنهاد یا معرفی کنن.
  • ارائه تایید نامها: اگه در یک رقابت یا نظرسنجی تونسته اید امتیاز و جایگاه خوبی به دست آورید، (مثلا در سایتای نقد و بررسی امتیاز مثبتی دریافت کردین)، این امتیازات رو به مشتری اعلام کنین. این کار، علاوه بر بیان شفافیت شما، می تونه موجب جلب اعتماد بیشتر مشتری هم شه.
  • معرفی شدن به وسیله افراد تأثیرگذار: افراد بانفوذ و تأثیرگذار مثل وبلاگ نویسان یا روزنامه نگاران می تونن به شناخته شدن برند شما در بین دنبال کنندگان اونا کمک کنن.
مطلب مرتبط :   کسب و کار اینترنتی - لوکساور



۶. مسابقه برگزار کنین

برگزار کردن مسابقات و رقابتای جورواجور، روشی هیجان انگیز واسه جلب توجه مخاطبان به برنده. علاوه بر این، برگزاری مسابقه می تونه نقطه شروعی واسه ایجاد رابطه با تعداد زیادی از مخاطبان جدید باشه. چون که برگزاری مسابقه، افراد جدید رو به وب سایت یا صفحات شما در شبکه های اجتماعی میکشونه و بازدید و به دنبال اون، مخاطبان جدید شما رو افزایش می ده. با استفاده از تبلیغ در شبکه های اجتماعی، کلیکی و ایمیلی می تونین آگاهی رسانی رو انجام بدین و مخاطبان جدید و مشتاق رقابت رو به طرف خود دعوت کنین.

واسه برگزاری مسابقه و رقابت این موارد رو در نظر بگیرین:

  • برنامه ریزی کنین و واسه رقابت هدف داشته باشین: با این کار می خواید بازدیدکنندگان سایت خود رو افزایش بدین یا دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی یا هر دو؟ اول تصمیم بگیرین، بعد واسه هدایت مشتریان و مخاطبان به طرف رقابت، سعی کنین.
  • جایزه در نظر بگیرین: مهم ترین بخش هر رقابت، جایزه و پاداش برندگانه. تعیین جایزه واسه برندگان، یک باعث عالی واسه تشویق مخاطبان به شرکت در مسابقهه.
  • اهداف ثانویه رو در نظر بگیرین: هدف اصلی و راحت در اینجور رقابتایی، افزایش باخبر شدن از برنده، اما می تونین اهداف ثانویه ای هم واسه اون در نظر بگیرین. مثلا افزایش دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی یا افزایش تعداد اعضای خبرنامه، می تونه اهداف ثانویه ی این رقابتا باشه.
  • نتایج رو آزمایش کنین: در نظر گرفتن شاخصای کارکرد روشن و اهداف مشخص در مرحله برنامه ریزی، به شما کمک می کنه که نتایج این کمپین تبلیغاتی رو و اطلاعات خوبی از اون به دست آورید. مواردی چون ترافیک ارجاعی یا نام بُرده شدن در شبکه های اجتماعی رو می تونین به عنوان شاخص کارکرد در نظر بگیرین.



۷. از رسانه ها و شبکه های اجتماعی واسه استفاده کنین

با وجود تغییرات دائمی پلتفرما و الگوریتمای جست و جو و افزایش رقابت در بازار، پولی در رسانه های مختلف مثل تبلیغ در فضای آنلاین، روشی عالی واسه ایجاد باخبر شدن از برند و افزایش بازگشت سرمایه (ROI) است. واسه دیده شدن در این بازار شلوغ رقابتی، استفاده از پولی، مثلا پُستای ارتقاء یافته در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر، دوری ناپذیر مثل اینکه.

واسه استفاده از این راه حل، موارد زیر رو در نظر بگیرین:

  • بودجه: محاسبه بودجه از اول کار به شما کمک می کنه که در مورد منابع موجود مطمئن شید. با توجه به بودجه می تونین در مورد شاخصای کارکرد و اهداف خود، تصمیم بگیرین.
  • کلمات کلیدی: مخاطبان شما از چه کلمات و عباراتی واسه جست و جو استفاده می کنن؟ مشخص کردن کلیدواژهای مناسب و دقیق واسه به کار بردن در کمپینای تبلیغاتی آنلاین، احتمال دیده شدن برند شما در محیطای جست و جو رو افزایش می ده؛ چه در موتورهای جست و جو و چه در شبکه های اجتماعی.
  • یکی بودن با اهداف: فعالیتاتون در رسانه های آنلاین و تبلیغاتی، باید هم جهت با اهداف اصلی برند باشه، به نحوی که تکمیل کننده ی بقیه فعالیتای بازاریابی شما شه.

برگرفته از: freshegg.co.uk


92

دانلود مقاله تحقیق پایان نامه

No description. Please update your profile.

You must be logged in to post a comment