بیابانگرد، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ج۱، ۱۳۸۶٫ ↑
نوع خاصی از مفهوم وجود دارد بنام ( construct )که سازه ترجمه شده است و آن عبارت است از مفهومیکه خود از ترکیب چند مفهوم دیگر به وجود آمده است. سازهها انتزاعی تر از مفاهیم هستند(ر.ک: روشهای تحقیق در علوم رفتاری، سرمد و همکاران، ۱۳۸۲). در حقیقت میان سازه، مفهوم و متغیر رابطه طولی برقرار است. ↑
علیاکبری در بررسی چیستی الگو ذیل عنوان فلسفه علم میگوید: «بسیار شاهد بودهایم که الگو را با پارادایم یکی گرفتهاند»(علی اکبری، ۱۳۹۱، ص۷۳) ↑
بلیکی، طراحی پژوهشهای اجتماعی، ص ۲۱۶-۲۳۰، در: بستان، علم دینی(۲)، ص ۱۳۱٫ ↑
What is the representational function that models perform? ↑
What kind of things are models? ↑
How do we learn with models? ↑
How do models relate to theory? ↑
اشتریان، نظریه سیاستی بهمثابه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ۱۳۹۱، ص ۱۵۱٫ ↑
مندارس ۱۳۴۹، ص۲۰۵ ↑
Herbert A. Simon and AllenNewell, “Models: Their Uses and Limitations”. In: Current Perspectives in Social Psychology, eds. Edwin P. Hollander and Raymond G. Hunt1963, pp. 79-91. ↑
Kaplan, the Conduct of Inquiry: Methodology for Behavioral Science.1964, p. 263. ↑
میلر، ارتباط کلامی، ۱۳۸۹، ص ۷۳٫ ↑
خسروپناه و بانشی، تاملی بر مبانی نظریهپردازی غرب و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ضرورت آن در حوزه رهبری سازمانی، ۱۳۹۲٫ ↑
توسلی۱۳۶۹، ص۳۰ ↑
مندراس، هانری، مبانی جامعه شناسی، ص ۲۱۲ ↑
الویری معتقد است تلقی الگو بهمثابه نقشه راه، آن را در حد یک برنامه و حداکثر یک برنامه بلندمدت تنزل میدهد و بهنظر میرسد از ظرفیت کافی برای برآوردن همه آنچه از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت انتظار میرود برخوردار نیست (الویری، چیستی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نقش حوزه های علمیه در آن، ۱۳۹۱) ↑
برای دانلود فایل متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید.
هادوی، کارآمدی و عدالت در نظام اقتصادی، ۱۳۹۰، ص ۱۵٫ ↑
پیروزمند، ۱۳۹۰، ص ۱۳۴، در نقیپورفرد و جعفرپور، مولفههای موثر در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه مطالعه، ۱۳۹۰٫ ↑
ر.ک: همایون، ۱۳۸۴، ص ۳۶-۳۹٫ ↑
مردانی نوکنده، ۱۳۸۹، ص۱۸-۲۰، به نقل از: صدر، سنت های تاریخ در قرآن، بیتا، ص ۱۸۸٫ ↑
همان ↑
میرمعزی، مبانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اقتصادی، ارائه شده درنشست انجمن اقتصاد حوزه، ۳ دی ۱۳۹۳٫ ↑
محمدقطب، روش تربیتی اسلام، ص ۲۵۱، در حسینزاده، همان، ص ۲۳ ↑
مدلهای توصیفی سعی می کنند که یک واقعه گذشته یا حال یا فعالیت را بدون هیچ گونه تلاش در پیش بینی آتی آن یا دادن هرگونه توصیه مطرح کنند(فرهنگی، ارتباطات انسانی ج۱، ص ۶۴) ↑
بستان، همان ↑
بیاناتی از حضرت آیت الله خامنهای، ۳۰/۶/۱۳۸۱٫ ↑
وقتی می گوییم الگوی اسلامی ایرانی، یعنی یک نقشه جامع(حضرت آیت الله خامنه ای، ۹/۱۰/۸۹) ↑
جعفرپور، بایسته ها و الزامات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ۱۳۹۰، به نقل از: هادوی تهرانی، ۱۳۹۰، ص۵۱ ↑
ر.ک: مردانی، الگوی توسعه آموزش عالی ایران در افق ۱۴۰۴، ۱۳۹۲، ص ۱۰۷٫ ↑