این رویکرد را بیشتر از رویکردهای دیگر توضیح خواهم داد چون از نظر مسیری که برای تعریف ارزشهای و هنجارها پیشنهاد میکند قابل مقایسه با رویکرد دینی است. ↑
دانلود متن کامل این پایان نامه در سایت abisho.ir
Evanoff, 2005 ↑
normative ↑
نک: فوکویاما، پایان تاریخ. ↑
Evanoff, 2011 ↑
“different worlds” ↑
incommensurable ↑
Evanoff, 2011 ↑
naturalistic fallacy ↑
Evanoff, A Communicative Approach to Intercultural Dialogue on Ethics, 2005 ↑
Intracultural communicatiom ↑
Cf: Giddens, The constitution of society, 1984. ↑
Intercultural communicatiom ↑
Evanoff, Intercultural Ethics: A Constructivist Approach, 2011 ↑
position ↑
Constant Asymmetric Comparative Method ↑
برای مطالعه بیشتر درباره این روش، ر.ک: پاکتچی،۱۳۹۱ ↑
statements ↑
interviews ↑
themes ↑
Mills, Melinda C(2008),” Comparative Analysis” in The Encyclopedia of qualitative research methods, Lisa M. Given. (ed), London, SAGE Publications Ltd.p100 ↑
فرامرز قراملکی، احد، اصول و فنون پژوهش در گستره دین پژوهی، ۱۳۸۳ ↑
در خصوص این روش، ر.ک: سلیمی،علی؛ «درونمایههای یک نظریه ارتباطات میانفرهنگی در آموزههای قرآن»؛ دوفصلنامه اسلام و علوم اجتماعی، س ۲، ش، پائیز و زمستان ۱۳۸۹، صص ۷-۳۸ ↑
در این خصوص میتوان از روشهای مرسوم در پژوهشهای دینی، همچون تنقیح مناط و یا الغای خصوصیت نیز بهره برد.(در کارایی این روش برای مطالعات دینی، ر.ک: هادی عظیمی گرگانی، معناشناسی تنقیح مناط: مقارنه با مفاهیم مشابه و روششناسی آن، مطالعات اسلامی، فقه و اصول، سال ۴۴، ش پیاپی۹، پاییز ۱۳۹۱) ↑
این برداشت ناظر بهراهبردی بودن الگو( بهمثابهنقشه راه) است. ↑