برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی خدمات بیمه

بهترین راه برای ایجاد تماس های جدید در کار فروشندگی بیمه برای داشتن فروشهای جدید، چیست؟

اکثر فروشندگان و نمایندگان بیمه ای که با ما تماس می گیرند، به دنبال سریع ترین، اثرگذارترین و بهترین راه برای دریافت تماس از سوی بهترین مشتریان احتمالی بیمه هستند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند. این افراد سعی می کنند تا با خرید لیستهای بلندبالایی از شماره های تماس مشتریان احتمالی؛ استفاده ازکتابچه های اطلاعاتی و گزارشات رایگان؛ جمع آوری خبرنامه های منتشرشده از سوی مشتریان احتمالی؛ ارسال ایمیل های مستقیم؛ ارسال کارت پستال؛ پیوستن به بازاریابی های مشترک و مخاطره آمیز؛ شرکت در سمینارهای مربوطه؛ شرکت در کارگاه های آموزشی یا برگذاری این کارگاه ها؛ تقاضا از مشتریان فعلی برای معرفی مشتریان جدید؛ درج مقالات در روزنامه ها؛ درج مطالب مطبوعاتی جهت چاپ در روزنامه؛ شرکت در برنامه های تلویزیونی و رادیویی به عنوان میهمان؛ و غیره، مشتریان احتمالی بیشتری را به سوی خود جذب کنند. اما نتیجه همه این تلاش ها بدون هیچگونه موفقیت چشمگیری خواهد بود. همانطور که پیش از این هم گفتم، دلیل اینکه این اشخاص تا این حد با این متدهای تولید تماس درگیر هستند و نتیجه ای هم نمی گیرند، این نیست که آنها کار نمی کنند یا کم کاری می کنند؛ دلیل آن این است که آنها هرگز رازها و فوت فن های ظریف بازاریابی بیمه را برای تبدیل این متدها به ابزارهای کارآ و مؤثر، یاد نگرفته اند.

به علاوه، آنها تلاش خود را تا رسیدن به نتیجه، ادامه نداده اند. آنها سعی کرده اند تا فقط با به کارگیری یکی از این متدها، یک جریان دائمی و همیشگی تماس ایجاد نمایند؛ به جای یادگیری اینکه چطور تمامی این متدهای اثبات شده تولید تماس را با هم ترکیب نمایند برای ایجاد یک برنامه بازاریابی کامل و بی نقص که آنها را در مدت زمان یک ماه در مقابل بیشترین تعداد مشتریان احتمالی درست قرار می دهد، که این تعداد بیشتر از چیزی است که سایر نمایندگان و فروشندگان بیمه درطول یک سال به دست می آورند و (جالب اینکه این تعداد مشتری در بدترین شرایط موجود اقتصادی، ظاهر می شوند) در زیر، لیستی از بهترین و سپس ضعیف ترین متدهای تولید تماس که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته شده اند آورده شده است و همچنین دلایل اصلی اینکه چرا این متدها برای بیشتر فروشندگان و  نمایندگان بیمه، نتیجه بخش نبوده و نتوانسته اند از این متدها بهره ببرند.

پایان نامه رشته مدیریت : بررسی و تدوین استراتژی مناسب بازاریابی برای شرکت بیمه توسعه

 

کسی که کار خود را از یک شهر بسیار کوچک که شاید به اندازه یکی از مناطق شهرداری تهران هم نمی شود آغاز نمود و درحال حاضر پس از ۰۰ سال فعالیت در زمینه بیمه، ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد؛ و معمولاً پس از ۳ تا ۴ ماه کار، ۲ تا ۳ ماه را به جهان گردی و تفریح اختصاص می دهد ۸ سال پیش جمله ای را بر زبان آورد که همیشه آن را برای هر کارآموز بازاریابی بیمه تکرار بیشتر نمایندگان و فروشندگان بیمه، می کنم.او می گفت:« فکر می کنند که تا موفق شدن، راهی بسیار دراز و طولانی در پیش دارند. آنها این تصور را در لحظاتی به ذهن خود می آورند که درواقعیت، فقط یک سانتی متر با موفق شدن فاصله دارند! و در آن شرایط، آنها توانایی دو برابر، سه برابرو ». یا حتی چهار برابر کردن میزان فروش خود را دارند اگر شما فقط بخواهید و اراده کرده باشید که از هر ۱۰ نفری که ملاقات می کنید به ۹ نفر فروش کنید، پس فاصله تان با موفقیت فقط یک سانتی متر است. اولین قدم این  است که… واقعاً به چیزی که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید! می دانم که خیلی از شما با خود فکر می کنید که این حرف تا حدودی مهمل است! اما حتی یک قصور و کاستی کوچک هم در اعتقاد به کاری که انجام می دهیم بزرگ ترین دلیل این است که بیشتر نمایندگان و فروشندگان بیمه به آن اندازه ای که دوست دارند موفق باشند، نیستند.

نکته ناگفته: چیزی که برترین کارگذاران و فروشندگان بیمه می دانند و شما نمی دانید این است که بیشتر خریدهایی که مردم از شما می کنند متکی است بر مجموعه اعتقادات شما، شوروشوق و انرژی شما. مردم می خواهند که باور کنند و بدانند که می توانند کنترل پول های خود را بازپس گیرند. آنها می خواهند بدانند که می توانند یک آینده مالی امن داشته  اشند. و آنها به دنبال دریافت کمک های واقعی هستند. اگر می خواهید به آنها فروش کنید، پس شما باید با تمام قلب و روحتان اعتقاد داشته باشید که آنچه که انجام می دهید، با ارزش و مهم است. شما باید صادقانه معتقد باشید که آنچه که انجام می دهید واقعاً به مردم کمک می کند! مقصود و نیّت شما، فروش بیمه نامه نیست. مأموریت شما این است که به مردم نشان دهید که آنها چگونه کنترل زندگی مالی خود را به دست بگیرند و این کنترل را حفظ کنند.

تا زمانی که شما به کاری که انجام می دهید صادقانه اعتقاد داشته باشید؛ تا زمانی که مردم باور داشته باشند که شما به کاری که می کنید اعتقاد قلبی دارید، شما یک فرصت استثنایی برای کسب موفقیتی که مستحق و لایق آن هستید، خواهید داشت.

دومین قدم برای فروش به ۹ نفر از هر ۱۰ نفری که ملاقات می کنید این است که… به مردم کمک کنید تا به طور احساسی وارد عمل شوند به منظور کشف راه های پیشرفت تدریجی و مداوم. فرآیند فروش، خیلی بیشتر از آن است که شما برای یافتن اینکه مردم درحال حاضر چه چیزی را دارند و چه چیزی را ندارند سؤالاتی از آنها بپرسید! بلکه، آن درباره این است که شما یک محاوره و گفتگوی واقعی با مردم داشته باشید تا به آنها کمک کنید تا صحبت کنند و به شما بگویند که خواسته واقعی آنها در زندگی شان چیست. نکته ناگفته: شما باید به صورت فعالانه به مردم گوش کنید (گوش کردن ساعیانه) تا کشف کنید که آنها برای خودشان و خانواده شان چه می خواهند. سپس به آنها کمک کنید تا به طور احساسی وارد عمل شوند و راه های رسیدن به اهداف شان را یافته و طبقه بندی کنند.

برترین متدهای تولید تماس (به علاوه نکات ناگفته)

۱- برنامه های تماس ارجاع داده شده

شکی وجود ندارد که می توان بهترین مشتریان احتمالی خود را از میان کسانی که از طریق تماس های ارجاع داده شده به سوی ما هدایت شده اند، بدست آورید. درحالیکه اکثر نمایندگان بیمه ای نسبت به استفاده از لیست چنین مشتریانی نا امید هستند و از آنها استفاده نمی کنند. چرا؟ اصلی ترین دلیل اینکه بیشتر فروشندگان بیمه از لیست تماس های ارجاعی استفاده نمی کنند این است که آنها خود را به ارجاع دادن عادت  داده اند.(به عبارت دیگر عادت نکرده اند که از مشتریان فعلی خود بخواهند که مشتریان دیگری را معرفی کنند).مردم در حالت عادی نمی خواهند که خانواده، دوستان، وابستگان، یا شرکایشان را حتماً به یک فروشنده بیمه دیگر ارجاع دهند[۷] .

تبدیل به مشاور فروش اعتمادی که مردم دوست دارند ببینند: 

هدف نهایی هر نماینده و فروشنده بیمه باید این باشد که در سریع ترین حالت ممکن، سیستم یافتن مشتری های احتمالی خود را به صورت اتوماتیک و خودکار درآورند. برای اینکار باید ۱۵ درصد از وقت خود را رو در روی مشتریان احتمالی سپری کرد تا بتوان فروش داشت  یکی از بهترین، ساده ترین و با ارزش ترین راه های تأثیرگذار برای انجام این کار این است که خودرا قابل ارجاع سازیم و یک سیستم تماس ارجاعی تنظیم کنیم که به طور مداوم، برای ما  مشتریان احتمالی عالی تولید کند…

۲-تجدیدنظر و تمدید سالیانه قرارداد

اگر ما از برترین کارآفرینان میلیاردر در دنیا این سؤال را بپرسیمکه آنها در هر سال، فروش های جدید خود را از کجا به دست می آورند، آنها  واهند گفت:” از طریق تجدیدنظر و تمدید سالیانه قرارداد با مشتریان فعلی شان”. برای مثال : آیا می دانید بر اساس آمار منتشر شده از سازمان تحقیقات بیمه جهانی LIMRA ، میانگین تعداد خرید انواع مختلف بیمه نامه ها برای هر شخص، در طول مدت حیات او، به هفت مرتبه می رسد؟انسان در حین آموزش و فعالیت در کنار نمایندگان و فروشندگان بیمه در طول این سال ها، بارها از اینکه چه تعداد نماینده و فروشنده بیمه هرگز تجدیدنظر و تمدید قرارداد سالیانه را با مشتریان فعلی خود انجام نداده اند، حیرت زده می شود.

بیشترفروشندگان بیمه آنقدر بر جذب مشتریان جدید متمرکز هستند و آنقدر غرق در این  موضوع می باشند که به طور کامل، از مشتریان فعلی خود غافل شده و آنها را نادیده می گیرند.و جالب اینکه این دسته از فروشندگان بیمه، تعجب می کنند از اینکه چرا هیچگونه تماسی از سوی مشتریان فعلی یا از سوی مشتریان ارجاع داده شده (از طرف مشتریان فعلی) ندارند.

۳-سمینارهای میهمانی

با اینکه برگذاری سمینارهای میهمانی بسیار گران تمام می شوند، اما آنها هنوز یکی از بهترین و سریع ترین راه های ایجاد بیشترین تعداد مشتریان احتمالی جدید در هر ماه هستند. اگر همه کارهای مربوط به برگذاری سمینار میهمانی را درست انجام داده باشود، ما می توانیم از همین لحظه تا کمتر از ۸ هفته دیگر شاهد مراجعه بیش از ۵۰ مشتری احتمالی عالی شویم.

متأسفانه در اینجا دو اشتباه مهلک وجود دارد که ۱۵ درصد نمایندگان و فروشندگان بیمه، مرتکب آن می شوند.  اولین اشتباه این است که آنها سعی می کنند که یک رستوران ارزان قیمت برای محل برگذاری سمینار میهمانی انتخاب کنند. و همچنین یک روش دعوت ارزان.  برای مثال، آنها برای کم کردن هزینه ها، دعوتنامه خود را در یک روزنامه محلی چاپ می کنند.

مشکل این کار در این است که روزنامه تقریباً به دست هر شخصی خواهد رسید؛ و نه فقط به دست بهترین مخاطبان شما. بنابراین، شما به طور کلی، با جلب توجه تعداد زیادی از اشخاص اشتباه، سمینار را به پایان خواهید رساند. برای داشتن اشخاص درست که به سمینار میهمانی شما توجه کنند، شما باید آنها را به طور بسیار مخصوص و ویژه ای دعوت نمایید. شما باید پیام تان را به سوی گروه معینی از مردم که دارای معیارهای مرتبط با اهداف شما هستند، نشانه بگیرید.

به هرحال، بزرگترین دلیل اینکه چرا نمایندگان و فروشندگان بیمه با مشکل برگذاری سمینارهای میهمانی دست به گریبان هستند این است که آنها فقط قادر به گذاشتن قرار ملاقات با ۰۵ تا ۳۵ درصد از مخاطبین خود در سمینار هستند و سپس، نیمی از این قرار ملاقات ها یا کنسل می شوند یا نتیجه ای در بر نخواهند داشت.

در اینجا چندین دلیل وجود دارد که چنین اتفاقی روی می دهد؛ اما برجسته ترین آنها این است که فروشنده یا نماینده بیمه در جریان برگذاری سمینار، مخاطب را به طور احساسی با موضوع سمینار درگیر نمی کند.[۸]

۴– کارگاه های آموزشی(رایگان)

یکی از روش های مفید و عالی برای یافتن مشتریان احتمالی جدید و معرفی خدمات تان به آنها، داشتن کارگاه های آموزشی است (که البته باید به طور رایگان برگذار شوند). آیا شما هم با این حرف موافقید که هیچ کسی ذاتاً مایل نیست که با یک فروشنده، ملاقاتی تک به تک داشته باشد؟ زیبایی کارگاه های آموزشی برای مشتری احتمالی در این است که یک فضای امن با حفظ فاصله از فروشنده به وجود می آید و مشتری احتمالی، فشار فروشنده را برای خرید کردن روی خود احساس نمی کند. مردم با شرکت در یک کارگاه آموزشی، نسبت به یک ملاقات رو در رو با یک فروشنده، احساس امنیت بیشتری می کنند.

این یک راه به دور از هرگونه تهدید برای آنهاست تا شما را بهتر بشناسند و با نوع کاری که انجام می دهید بیشتر آشنا شوند و کمک کنند تا شما پیشنهاد خود را به آنها عرضه کنید. زیبایی کارگاه های آموزشی برای ما در این است که می توانیم مشتریان احتمالی خود را به گروه های کوچکی تقسیم کنیم و به آنها پیشنهاداتی در رابطه با اهداف خود بدهیم.  برای برگذاری هر کارگاه، هزینه های نسبتاً پایینی خواهید داشت. زیرا به دلیل اینکه موضوعات مطروحه، جزو خدمات عمومی محسوب می گردند، ما می توانیم کارگاه خود را تقریباً در هر مکانی برگذار نماییم؛ در کتابخانه محله تان، اتاق های گردهمایی، اتاق های کنفرانس، و … . به هرحال، با وجود همه این ها، بیشتر نمایندگان و فروشندگان بیمه هیچ ایده ای درباره اینکه  هر گونه می توانند افراد صحیح و درست را به کارگاه آموزشی خود جذب کنند ندارند. [۹] آدرس سایت برای متن کامل پایان نامه ها

 

 

 

 

۵– تجارت مشترک

بازاریابی به روش تجارت مشترک، جزو رموز نهایی ایجاد هزاران مشتری احتمالی جدید در زمینه بازاریابی و فروش بیمه است؛ با سریع ترین و بیشترین میزان اعتبار. آیا به دنبال راهی می گردیمکه در مقابل مشتریان احتمالی بیشتری قرار بگیریم؟ آیا به دنبال روشهایی می گردیم که مشتریان احتمالی سطح بالاتری را به سمت ما جذب نماینم؟  بنابراین، مشتریان فعلی و احتمالی خود را با سایر اشخاصی که در زمینه تجارت فعالیت دارند به اشتراک بگذاریم. در مقابل، آنها نیز لیست مشتریان فعلی و احتمالی خود را با ما به اشتراک خواهند گذاشت.

هنگامی که این کار را درست انجام دهیم (یعنی لیست های خود را با اشخاصی به اشتراک بگذارید که تجارت هایی مرتبط با شما دارند؛ در اینصورت است که لیست مشتریان آنها برای ما مفید خواهد بود)، می تواند عملیات جستجوی  ما را برای یافتن مشتریان احتمالی جدیدتر و بهتر، بسیار ساده کند! همانطور که می دانیم، بیشتر تجارتهای موفق، لیستی از بهترین مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی خود را همواره در آرشیوهای خود، نگهداری می کنیم.

از این لیستها برای ارسال اطلاعات مفید و نیز ایجاد روابط مثبت با مشتریان خود استفاده می کنیم. چرا؟ زیرا آنها می دانند که مردم ترجیح می دهند که با اشخاصی معامله کنند که آنها را می شناسند و به آنها اعتماد و اطمینان دارند. اگر شما با خود فکر می کنید:”من این کار را قبلاً امتحان کرده ام ولی جواب نداده است”، دلیلِ اینکه این روش کار نکرده این است که بیشتر نمایندگان و فروشندگان بیمه، در این باره اشتباه می کنند [۱۰].

 

 

۶– گروه های تماس

یک راه عالی دیگر برای داشتن تماس های با کیفیت بالا این است که یک گروه مبادله تماس ایجاد کنید یا به یک گروه موجود بپیوندید؛ با همراهی حرفه ای های تجارت که در نزدیکی شما هستند و باعث ایجاد مشتریان احتمالی ایده ال برای ما می شوند و نیز کسانی که درحال حاضر، روابط بسیار قوی ای با مشتریان احتمالی ما ایجاد کرده اند . یک گروه مبادله تماس درواقع یک گروه رسمی است که متشکل است از افراد موفق در تجارت که هر هفته یا هر دو هفته برای صرف صبحانه یا نهار، گرد هم می آیند و در مدت زمان حداکثر یک ساعت، لیستهای متشکل از اطلاعات تماس مشتریان فعلی و احتمالی خود را با یکدیگر مبادله می کنند.   در هر جلسه ملاقات، ۲ یا ۳ عضو از اعضای گروه، هرکدام به مدت ۵۰ دقیقه در ارتباط با اینکه کارشان چیست و مشتریان احتمالی ایده آل برای آنها چه کسانی هستند، صحبت می کند. سپس یک نفر از اعضا یک ایده تجاری را که ممکن است به رشد تجارت همه اعضای گروه کمک کند را با بقیه در میان می گذارد.

آنها اجازه دارند تا فقط یک نفر را از هر صنعتی وارد گروه کنند (مثلاً دو نفر که هر دو در زمینه بیمه فعالیت دارند نمی توانند عضو یک گروه تماس شوند)؛ این باعث می شود تا هیچگونه حس رقابتی بین اعضای گروه به وجود نیاید و بنابراین، همه با خیال راحت به ارائه ایده ها و اطلاعات تماس لیست خود به دیگران می پردازند. معیار اصلی این است که هر  عضو باید در هر ماه حتماً لیست تماس های خود را به عضو دیگر ارائه نماید. [۱۱]

۷-پیشنهاد دادن کتابچه های اطلاعاتی و گزارشات رایگان

اشتباه بزرگ دیگری که نمایندگان و فروشندگان بیمه مرتکب آن می شوند این است که آنها در هر ارتباطی که با مشتریان احتمالی ایجاد می کنند، مستقیماً اقدام به فروشِ خودشان به جای بیمه نامه هایشان می کنند. به عنوان یک نتیجه گیری، آنها تعداد زیادی مشتری احتمالی ایجاد می کنند که درنهایت به نتایجی بسیار ناچیز و بدون هیچگونه دادوستدی منجر می شود. آنها سرانجام، با تعداد زیادی از مردمی که صرفاً نسبت به بیمه نامه شما و خرید از شما  قط کنجکاو هستند و نه جدی، معامله را خاتمه می دهند. همانطور که درحال حاضر در “عصر اطلاعات” به سر می بریم، دادن یک گزارش رایگان یا یک کتابچه اطلاعاتی رایگان به مشتریان  احتمالی، یک راه  عالی برای این است که بازار هدف خود را به سمت خودتان بکشانید.

اصطلاحاً به این کار، دیدگاه “تلاشِ قبل از خرید” (Try-Before-You-Buy) گفته می شود.   هنگامی که این کار را درست انجام دهید، مردمی که پا به جلو می گذارند و به سمت شما می آیند، به طور غیر مستقیم غربال شده اند و بنابراین مشتریان احتمالی با کیفیتی  هستند برای بیمه نامه هایی که می فروشید.

شما می بایست در هرکاری که انجام می دهید، یک گزارش رایگان یا کتابچه اطلاعاتی رایگان را عرضه کنید (حتی بر روی کارت ویزیت تان). مشکلی که بیشتر نمایندگان و فروشندگان بیمه با این متد تولید تماس دارند، این است که توقع دارند که هر کسی که قدمی به جلو برداشت باید همین حالا خرید کند. متأسفانه مردم هنگامی چیزی می خرند که آنها آماده خرید کردن باشند؛ و نه هنگامی شما آماده فروش کردن باشید [۱۲].

۸-خبرنامه های ماهیانه

این مسئله مرا خیلی تعجب زده می کند که تعداد بسیار کمی از نمایندگان و فروشندگان بیمه هستند که تماس های بسیار منظم و از روی اصولی با مشتریان، خانواده، دوستان و مشتریان احتمالی خود دارند! انجام فرآیند بازاریابی و فروش، بدون هیچ ذهنیت و رویکرد مشخصی، یک اشتباه مرگبار تلقی می شود. مخصوصاً برای اشخاصی که در کار فروش بیمه هستند.

فروش بیمه به خودی خود کار بسیار سختی است و ما معمولاً نمی توانیم یک فروش آسان در پرونده خود ثبت کنیم.

همانطورکه ملاحظه می شود، روزانه، دوستان شما، همسایگان، وابستگان وحتی مشتریان فعلی شما ، دقیقاً همان خدمات و بیمه هایی را که  ما ارائه می دهیم، خریداری می کنند؛ اما نه از ما. چرا این مردم به رقبای  ما مراجعه می کنند؟ آیا دلیلش این است که آنها نمی دانند که  ما در کار فروش بیمه هستیم  ، و یا “هنوز” در این کار هستیم؟! یا دلیلش این است که تا به حال درباره  ما چیزی نشنیده اند؟ یا شاید آن نماینده بیمه (رقیب) درست در زمان مناسب به آنها تماس گرفته است؟ یا آنها به خاطر داشتن یک سؤال با آن نماینده بیمه (رقیب)تماس گرفته اند؟[۱۳]

۹-یک میهمان ثابت در برنامه های رادیویی محلی وبرنامه های تلویزیونی باشیم

صحبت در رادیو یا تلویزیون یک ابزار استراتژیک قدرتمند است برای رساندن پیام  ما به عموم مردم،آموزش به کل اجتماع درباره کاری که انجام می دهیم، و راهی برای مشهور شدن  ما. این یکی از سریع ترین، آسان ترین و ارزان ترین راه ها (به عبارت دیگر، در میان روش های گران قیمت، این ارزان ترین آنهاست)، برای شناساندن خودمان به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم است. به نظر می رسد که غالب مردم تصور می کنند که برنامه های میزگرد و مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی به خوبی توسط دولت ها محافظت می شوند و دولت ها اجازه نخواهند داد که افراد بیگانه از طریق این برنامه ها به حریم خصوصی شنوندگان وارد شوند.اما این یک تصور غلط بزرگ است درواقع این دقیقاً برعکس است.  میزبانان برنامه های میزگرد و مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی، همیشه با مشکل پُر کردن  هزاران ساعت از زمان برنامه های خود دست به گریبان هستند و برای این کار مسئولیت دارند. بنابراین، آنها می خواهند که به شما فرصت تبلیغات خودتان را بدهند، زیرا این کار به نفع خودشان نیز می باشد[۱۴].  

۱۰-درج مقاله در روزنامه های محلی، خبرنامه های اجتماعی و رسانه های گروهی

اطلاعات مربوط به خودمان را در تمام منابع رسانه ای محلی و شبکه های اجتماعی نظیر FaceBook ، LinkedInو Twitter منتشر کنیم.

اگر در این باره ایده ای از خودمان نداریم می توانیم مقالاتی را در اینترنت پیدا کنیم و آن مقالات را دوباره نویسی کنیم و سپس انتشار دهیم (حتماً نام منبع مقاله را نیز در پایان متن مقاله ذکرمی کنیم؛ اینکار به افزایش میزان اعتبار  ما در نظر خواننده می افزاید). بایدمطمئن شویم که مقاله  ما علاوه بر هِدر اصلی، شامل یک هِدر دوم و ثانوی هم باشد که آن هِدر، یک گزارش رایگان از هر آنچه که انجام می دهیم را به خواننده ارائه کند.(به عبارت دیگر، به هِدر دوم مقاله خود، یک لینک ارجاع بدهیم که خواننده را به وبسایت یا وبلاگ  ما هدایت کند و او بتواند شرح هر آنچه را که  ما انجام می دهیم بخواند).درج یک مقاله، اعتبار بسیار بیشتری نسبت به درج تبلیغات، به خدماتی که ارائه می کنیم می بخشد. و درضمن، مقاله حکم یک تبلیغات رایگان را برای  ما دارد. به خاطر داشته باشیم که حتماً یک نسخه چاپی ثانوی از مقاله خود مان را چاپ کنیم و به مشتریان فعلی، دوستان، خانواده، مشتریان ارجاع داده شده و مشتریان احتمالی خود ارسال کنیم.

۱-به عنوان یک سخنران میهمان، در گردهمایی های اجتماعی و مذهبی شرکت و سخنرانی کنیم…

 به عنوان یک کارشناس بیمه و سرمایه گذاری، ما دانش بسیار زیادی داریم درباره اینکه چگونه به مردم کمک کنیم تا بتوانند پول و سرمایه های خود را بهتر مدیریت کنند. خیلی  از گروه ها به دنبال افراد ذی صلاح و با معلوماتی می گردند که دانش خود را با اعضای آنها به اشتراک بگذارد. بگذارید که آنها بدانند که ما را در کجا پیدا کنند تا از  ما دعوت کنند[۱۵].

۲-کلاس های آموزش بزرگسالان…. نظرتان درباره برگزاری کلاس هاس آموزش برای بزرگسالان در محل دبیرستان یا آموزشگاه های محلی اطراف تان چیست؟ (قبل و بعد از این رویداد ،حتماً درباره آن در مطبوعات مطلب چاپ کنید)

۳- در سازمان ها و نهادهای اجتماعی فعال باشیم…

هستند سازمان ها و نهادهای اجتماعی و مردمی که سالیانه میزبان انواع رویدادها و گردهمایی های اجتماعی هستند. خود من از۰۰ سالگی عضو گروهی به نام همیاران جوان بوده ام که زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی فعالیت می کرد. شما می توانید با پیدا کردن این گروه ها و سازمان ها و عضویت فعال در آنها، جلسات و گردهمایی هایی تشکیل دهیم و در آنها به سخنرانی، تبلیغات و … در رابطه با کمک به مردم برای حفظ و افزایش سرمایه ایشان و تأمین آینده فرزندان شان و …  بپردازید؛ به علاوه صحبت درباره هرکاری که شما انجام می دهیم.

همچنین می توانیم با فعالیت در این سازمان ها، اقدام به نوشتن و انتشار مقالاتی در رابطه با رویدادهای این سازمانها نمایید.(قبل و بعد از رویدادها، حتماً درباره آن در مطبوعات مطلب چاپ کنیم).

۱-چاپ مطالب مطبوعاتی

چاپ مطالب مطبوعاتی یکی از تأثیرگذارترین راه های هدایت مشتریان بالقوه به سوی وب سایت،

خبرنامه، کارگاه آموزشی یا سمینارهای  ماست. با بهره گرفتن از درج مطالب در مطبوعات، ما می توانیم به مشتریان احتمالی مان در رابطه با منافع خدمات سرمایه گذاری که عرضه می نماییم، اطلاع رسانی کنیم و آموزش دهیم و تبلیغات بیشتری را با هزینه، زمان، تلاش و مشکلات کمتری به دست آوریم. مطلب مطبوعاتی یک خلاصه تک صفحه ای از کاری است که  ما انجام می دهیم.

این کار باعث خلق یک رسانه پیام رسانی می شود که دارای اطلاعات زیادی است از اینکه چرا آن مطبوعات باید راجع به شما مقاله بنویسد و اینکه چرا آنها باید  ما را به عنوان یک میهمان در برنامه خود داشته باشند.  ضروری است که مطلب مطبوعاتی شامل زوایایی جالب و جذاب باشد که باعث شود تا میان شما و مخاطبان آن رسانه، ارتباطی مناسب برقرار گردد. اطمینان حاصل کنیم از اینکه مطلب مطبوعاتی  ما حتماً دارای جنبه خبری و اطلاع رسانی باشد و نه فقط سوء استفاده از فضای آن رسانه برای درج تبلیغات رایگان  ما مخصوصاً اگر مطلب مطبوعاتی  ما جنبه خبری داشته باشد، بایدبه خاطر داشت باشیم که مطلب مطبوعاتی ما باید در زمینه های اطلاعات، اخبار، آموزش، یا سرگرمی، دارای اعتبار و صلاحیت باشد.

درصورت امکان، سعی کنیم تا محتوایی تولید کنیم که برای مخاطبان مورد نظر  ما دارای جذابیت آنی و همچنین ارزش استفاده عملی دائمی باشد. شور و هیجان شما به معنای این نیست که موضوع مطلب  ما یک موضوع عام پسند و مورد توجه عوام است.  ما باید به فهم و شعور خواننده گان خود، احترام بگذاریم. در مطلب خود، فریاد نزنیم که “من را بخر” یا ایجاد جریانی از تحسین و ستایش درباره اینکه  ما چقدر شگفت انگیز و عجیب هستیم باز هم می گوییم که سعی نکنیم مخاطبان خود را فریب دهیم یا از این فرصت طلایی خود برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان مان، سوء استفاده کنیم. در مقابلِ این وسوسه مقاومت کنیم که بخواهیم از این طریق، فروش مان را یک شبه زیر و رو کنیم!  ما نمی خواهیم که مخاطبان رسانه ای  ما، فکر کنند که  ما هم در زُمره همان نمایندگان و فروشندگان بیمه دلقک مانندی هستیم که هر روز می بینند.

 برترین و در عین حال گران ترین روش تولید تماس است!

[۱۸] نکته ناگفته: و شما باید این کار را بدون اینکه از آنها درخواست کنید که چیزهای مهمی را در زندگی فعلی شان قربانی کنند، انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *