ترفند ها و نکته ها

آیا کارتریج تونر تاریخ انقضاء (تاریخ مصرف) دارد؟

یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که باید در مسیر نگهداری از پرینتر بردارید، تعویض به موقع کارتریج می‌باشد. کارتریج مانند هر محصول دیگری بعد از مدتی مورد استفاده قرار گرفتن، رو به فرسایش می‌رود. به همین دلیل نسبت به تعویض به موقع این محصول همواره باید کوشید. شاید تصور بسیاری از افراد این باشد که بعد از تاریخ انقضا هم می‌توان کارتریج را مورد استفاده قرار داد. اما این تصور نادرست است. چرا که کیفیت چاپ در این صورت تحت الشعاع قرار می‌گیرد. با این حال در ادامه به سوال «آیا کارتریج پرینتر تاریخ انقضا دارد؟» پاسخ کامل‌تری خواهیم داد.

کارتریج به طور مفید چقدر عمر می‌کند؟

طیف وسیعی از ایراداتی که به سراغ پرینتر می‌آیند، بدلیل خرابی کارتریج بروز می‌کنند. البته که تونر را هم نباید ندید گرفت. به همین دلیل به منظور داشتن پرینتری بدور از عیب و دارای کیفیت بالای چاپ باید طول عمر این دو قطعه و بخصوص کارتریج را درنظر گرفت. برای تعیین اینکه کارتریج چقدر عمر می‌کند باید به اصل و یا طرح بودن آن توجه کنید. اگر کارتریج شما اصل باشد می‌توانید بین ۱۵ تا ۳۰ بار آن را شارژ کنید. اما کارتریج‌های طرح بیشتر از ۱۲ بار قابلیت شارژ شدن را ندارند.

غافل شدن از تاریخ انقضای تونر و کارتریج؛ بزرگترین اشتباه ممکن!

نباید به این توجه کنید که کارتریج جوهرافشان است یا لیزری. با فرارسیدن تاریخ انقضای این قطعه باید حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید. درصورتی که این محصول منقضی شود، مایع داخل آن غلیظ‌تر شده و به تبع کندتر می‌شود. درصورتی که استفاده از این مایع را تداوم ببخشید، خواهید دید که هد پرینتر آلوده می‌شود. به علاوه اینکه با نفوذ رطوبت به داخل کارتریج، دیگر امکان چاپ کردن هیچ چیزی فراهم نخواهد بود. نمی‌توان گفت که با منقضی شدن کارتریج امکان استفاده از آن صد در صد نیست. اما یادتان باشد که با این کار باید انتظار آسیب‌های جدی به پرینتر را بکشید. درچنین شرایطی نه تنها باید کارتریج را تعویض کنید، بلکه باید فکر یک پرینتر جدید را کنید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   Bureau De Change Montreal

مهم‌ترین مرحله نگهداری از پرینتر

قطعا نمی‌خواهید کمی بعد از خرید پرینتر، مجبور به خرید نمونه جدیدی از محصول بشوید. به همین دلیل باید نسبت به نکات مراقبتی از این محصول توجه کافی داشته باشید. کارتریج را می‌توان مهم‌ترین قطعه پرینتر دانست و کیفیت آن، کیفیت چاپ را تعیین می‌کند. به همین دلیل هنگامی که قرار است محصول خود را خریداری کنید، حتما اطلاعات لازم درباره پرینتر را بررسی کنید. در این صورت پی خواهید برد که چه زمانی باید کارتریج را تعویض کنید. همین توجه به زمان تعویض کارتریج پرینتر جوهرافشان و لیزری، مهم‌ترین گام در مسیر نگهداری از پرینتر است. فرقی نمی‌کند که پرینتر شما مدل جوهرافشان داشته باشد و یا فناوری لیزری را برخوردار باشد.

نکات پایانی درباره کارتریج و تاریخ انقضای آن

هیچ کس نمی‌خواهد که اسناد چاپ شده از سوی پرینترش، حداقل کیفیت را داشته باشند. برخورداری اسناد از کیفیت بالا درگرو این است که نسبت به نگهداری از آن کوشا باشید. وقتی تاریخ انقضا کارتریج بگذرد، خواهید دید که دیگر اسناد و تصاویر کیفیت قبل را ندارند. این اتفاقی است که بین پرینترهای جوهرافشان و لیزری صادق است.