عمومی

زن مسن وانمود می کند که مشاور مالی در کلاهبرداری رمزنگاری ایرلند است

اخیراً کلاهبرداری رمزنگاری مربوط به یک زن مسن ایرلندی در دهه شصت زندگی بود که توسط او دستگیر شد. مقامات ایرلند که وانمود کردند یک سرمایه گذار مالی هستند، که قوانین ایرلند را نقض می کنند.

طبق گزارش‌ها، این زن ظاهراً با ظاهر شدن به عنوان یک سرمایه‌گذاری غیرمجاز، تقریباً 1.1 میلیون دلار از یک سرمایه‌گذاری را فریب داده است.

قانون سرمایه گذاری

در مواردی که افراد در مقام واسطه فعالیت می‌کنند (یا در این مورد می‌توانند فعالیت‌هایی را انجام دهند)، قانون سرمایه‌گذاری در سال 1995 (“قانون”) اجرا می‌شود.

 

بر اساس بخش 9 قانون، هیچ نهادی نمی‌تواند به یک شرکت تجاری سرمایه‌گذاری کند یا ادعا کند که در داخل یا خارج از ایرلند، به غیر از مجوز بانک مرکزی.

در این مورد، زن به دلیل نوعی کلاهبرداری که انجام می‌داد دستگیر شد – در این مورد، او با تظاهر به اینکه در مقام واسطه فعالیت می‌کند، پیشنهاد سرمایه‌گذاری صندوق قربانی را داد. برای نهادهایی که به عنوان واسطه عمل می کنند، بانک مرکزی آنها را ملزم می کند از رویه های اختصاص داده شده به «واسطه های خردهفروشی پیروی کنند، که تا 90 روز بیشتر است.

در غیر این صورت، فرد یا نهاد باید کاملاً در مسیر خود قرار گیرد.

برای مثال، قانون به A.G.S اجازه داد. Financial Services Limited و ABM Financial Advisers Limited در چنین جایگاهی اقدام کنند. از قضا، فعالیت های این زن برای چند ماه قبل از دستگیری توسط اداره ملی جرایم اقتصادی گاردا (GNECB) تحت نظارت بود.

طبق گفته مقامات، این کلاهبرداری شامل فریب دادن قربانی به واریز مبلغ زیادی پول به حسابی با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. پس از اطلاع رسانی، GNECB سپس با بانک ها تماس گرفت تا هویت شخصی را که پول را منتقل کرده است، مشخص کند.

بعد از کشف، برخی از وجوه مسدود شدند و به سرمایه‌گذاری بازگردانده شدند، در حالی که متأسفانه بقیه با استفاده از ده‌ها خدمات دارای ارزش مجازی به ارز دیجیتال تبدیل شدند و متعاقباً به حساب‌های بانکی خارج از کشور منتقل شدند.

زن بر اساس بخش 4 این قانون عدالت کیفری در حال حاضر در ایستگاه گاردیا شهر ایرلند نگهداری می شود.

شناسایی نوع کلاهبرداری

فضای ارزهای دیجیتال همچنین هجوم کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال را به همراه می‌آورد و آن را بسیار مهم‌تر می‌کند. با چه نوع کلاهبرداری هایی مخالف هستید.

متأسفانه، تکرار می‌شود‌ترین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال شامل سرقت فیات توسط مجرم و سپس تبدیل فوری آن وجوه به ارز دیجیتال برای جلوگیری از ردیابی و/یا شناسایی می‌شود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   کارگاه های روانشناسی

روش‌های فیشینگ سنتی در این حوزه نفوذناپذیر، افرادی که افراد اجتماعی ثالث در کمین هستند تا قربانیان را به سمت وب سایت‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشروع بکشند – فقط برای اینکه با رسانه‌های شما در کنار بیایند هستند. حساب ها، عبارت اولیه و در نهایت پول.

در ماه‌های گذشته، بیایید به انواع مختلف از کلاهبرداری‌هایی که دیده‌ایم نگاهی بیندازیم:

تقلب بازنشستگی

شخصیت سرمایه گذاریون

تأییدات افراد مشهور

بی‌بی‌سی گزارش کرد که برخی از کلاهبرداری‌ها دخیل هستند تبلیغات جعلی با تایید افراد مشهور، هری و مگان، دوک و دوشس ساسکس.

گرت ساوت‌گیت، مربی فوتبال انگلیس نیز درگیر جنجال‌هایی شد زیرا از نام او برای خرید یک آرزوی جعلی نیز استفاده می‌شود.

رسانه های اجتماعی

راه دیگری که مجرمان قربانیان ناآگاه را فریب می دهند از طریق ویدیوهای زنده یوتیوب جعلی است.

یک محقق، ساتنگ نارنگ، گزارش کرد که هدایای جعلی YouTube باعث دست دادن 8.9 میلیون دلار از وجوه سرمایه گذاری شده است. مجرمان با استفاده از ابزار دزدیده شده در ارزهای دیجیتال معتبر ظاهر می شوند و یک پیوند به یک هدیه جعلی ارائه می دهند. کاربر برای دریافت هدایا باید برای آنها ارز دیجیتال ارسال کند.

عاشقانه جعلی

دفتر تحقیقات فدرال در ایالات متحده آمریکا هشداری را صادر می کند در مورد یک “کلاهبرداری عاشقانه”، به ویژه با توجه به اینکه روز ولنتاین نزدیک است.

معمولاً، قربانیان در گروه سنی بیش از شصت به یک حس صمیمیت کاذب با مجرم اغوا می‌شوند. مجرم از قربانی پول می گیرد تا ظاهراً سود کند. زمانی که زمان برداشت سود فرا می رسد، کلاهبرداران درخواست پرداخت هزینه می کنند.

بعد از پرداخت هزینه توسط قربانی، کلاهبرداران ناپدید می شوند.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/bitcoin-training/

مدیران اوراق بهادار آمریکای شمالی نظرسنجی در سال 2022 برگزار شد که نشان داد تقریبا تنظیم‌کننده‌های امنیت نسبت به تبدیل شدن به کلاه‌برداری‌های کریپتو به یک تهدید بزرگ برای بازار در سال جاری محتاط هستند.

لازم است سرمایه گذار بالقوه در مورد افشای ثروت شخصی خود محتاط باشد، زیرا به نظر می رسد که کلاهبرداران افراد را می شناسند که پول زیادی برای سرمایه گذاری دارند.

از خود تشکر کرد.