عمومی

سیستم ساکشن دندان_ آنچه باید قبل از خرید بدانید

سیستم ساکشن دندان: آنچه باید قبل از خرید بدانید

سیستم ساکشن دندان یکی از مهمترین عناصر در یونیت دندانپزشکی است. اولین بار این مفهوم در 1961 مورد بحث قرار گرفت، زمانی که سازنده آلمانی Dürr Dental اولین سیستم آسپیراسیون دندان را ساخت.

این اختراع کوچک روش کار دندانپزشکان را به طور کامل تغییر داد که شروع به درمان بیماران خود به جای عمودی به صورت افقی کردند. با استفاده از این دستگاه نه تنها بهداشت فرآیند بهبود یافت، بلکه ارگونومی بیمار و متخصص نیز بهبود یافت.

علاقه مندان جهت اطلاع از رادیوگرافی ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با رادیوگرافی فریکس به صفحه https://dentyshine.com/رادیوگرافی-فریکس/ مراجعه کنید.

سیستم مکش دندان: تعریف مختصر

سیستم آسپیراسیون دندان یکی از عناصر ضروری هر کلینیک یا مطب دندانپزشکی است. کاربرد اصلی آن به کاهش یا حذف آلودگی متقاطع بین بیمار و دندانپزشک از طریق موتورها و سیستم های آسپیراسیون مربوط می شود.

از طریق این آسپیراسیون به دست می آید که شعاع ابر میکروارگانیسم ها کمتر از 30 سانتی متر است که میانگین فاصله کمتری نسبت به فاصله ای است که متخصص را از بیمار جدا می کند. .

آسپیراتور لوله ای است که وظیفه مکیدن بزاق جمع شده در حفره دهان بیمار را بر عهده دارد و از یک کانولا و یک لوله یا لوله لاستیکی تشکیل شده است. .

نحوه عملکرد سیستم آسپیراسیون صندلی دندان

دو نوع ساکشن دندان وجود دارد: ساکشن مرطوب و ساکشن خشک.

در سیستم ساکشن مرطوب هیچ جداکننده هوا-مایع در تجهیزات دندانپزشکی قرار داده نمی شود و هم مایعات و هم هوا به سیستم ساکشن منتقل می شوند. در این سیستم، موتور مکنده به صورت خشک کار می کند، اما همان دستگاه دارای یک جداکننده آب و هوا است، کارآمدتر از نمونه ای که معمولاً در تجهیزات دندانپزشکی قرار داده می شود، که اطمینان می دهد هیچ نوع مایعی به موتور نمی رسد. مایعات به زهکشی فرستاده می شود که باید در موتورخانه قرار گیرد.

سیستم ساکشن خشک نام خود را به این دلیل گرفته است که جداسازی هوا از مایع در تجهیزات دندانپزشکی با استفاده از یک جداکننده گریز از مرکز یا تخلیه انجام می شود. به این ترتیب تمام مایع به درن که باید در زیر هر یک از یونیت های دندانپزشکی کلینیک قرار گیرد منتقل می شود.

هنگام جداسازی مایع در هر یک از تجهیزات، به جداکننده و تخلیه کننده تجهیزات نیاز داریم، اما در اتاق ماشین کلینیک نیازی به زهکشی نداریم، زیرا فقط هوای خشک وارد سیستم مکش می شود.

آنچه باید در مورد سیستم آسپیراسیون دندان قبل از تجهیز کلینیک خود بدانید

اولین و مهمترین نکته هنگام تجهیز کلینیک خود به سیستم آسپیراسیون دندان این است که بدانید آیا سیستم ساکشن خشک یا مرطوب را ترجیح می دهید.

هنگامی که سیستم آسپیراسیون خود را به دست آوردید، بسیار مهم است که تمیز کردن و نگهداری آن را در نظر بگیرید. برای جلوگیری از بوی نامطبوع و همچنین مسدود شدن سیستم و از کار افتادن سیستم، باید هر روز با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز شود.