مطالب عمومی سری اول

طولانی بودن مسابقه در دنیای بوکس حرفه ای؛ دلیل شکست کانر مک گرگور از فلوید مَی ودر

مسابقه بوکس کانر مک گرگور و فلوید می ودر در راند دهم و در حالی که مشخص بود قهرمون دنیای ام ام اَی در حال فروپاشیه متوقف شد و می ودر قهرمون نام آشنای دنیای بوکس سنگین وزن جهان با امتیاز ناک اوت حریف صاحب نام خود رو شکست داده و به ۵۰اُهمین مسابقه بدون شکست خود رسید. بعد از یه شروع بسیار قدرتمندانه در راندهای ابتدایی به نظر می رسید که مک گرگور در راندهای پایانی قدرت خود رو از دست داده و خسته شده.
در راند دهم دیگه مسابقه یه طرفه شده و در حالی که می ودر ضربات سختی رو به صورت و بدن مک گرگور وارد می کرد، ایشون تنها روی طناب می لغزید و بدون این که تلاش کنه مشتی به حریفش وارد کنه تنها تلو تلو خوران از دست اون فرار می کرد.

هر چند بعضی بر سر این موضوع اختلاف دارن که داور باید صبر می کرد تا می ودر با یه ضربه پایانی مک گرگور رو ناک اوت کنه اما خود مک گرگور میگه که ای کاش داور اجازه می داد این اتفاق اتفاق بیفته. اما به طور کاملً مشخص بود که اگه داور مسابقه رو قطع نمی کرد می ودر فاصله زیادی با ناک اوت کردن حریف خود نداشت و مک گرگور از چند راند قبل در راه ناک اوت شدن قرار داشت. در آخر میشه ادعا کرد که دلیل باخت مک گرگور براساس مشاهدات این بود که بین دنیای مقابله ام ام اَی و دنیای بوکس حرفه ای یه فرق بزرگ هست و اون فرق وقتی این دوه.مک گرگور قبل از مسابقه هم به این موضوع اشاره کرده بود و به این نکته اشاره داشت که در دنیای یو اف سی ایشون به مدت ۲۵ دقیقه در فواصل پنج دقیقه ای مقابله می کنه اما در دنیای بوکس حرفه ای ۱۲ راند سه دقیقه ای هست که در آخر به یه جنگ فرسایشی ۳۶ دقیقه ای منجر می شه.

با این وجود ایشون گفته بود که واسه جنگ ۱۲ راندی تمرین کرده و نگرانی از این واسه نداره. ایشون یه هفته قبل از مسابقه تو یه مصاحبه زنده اینجور گفته بود:” در آماده سازیا و تمرینات هوازی ام تغییراتی کوچیکی انجام دادیم. در واقع بسیار لذت بخشه که از راه مقابله پنج دقیقه به پنج دقیقه به مدت ۲۵ دقیقه که به اون عادت دارم به سمت یه مقابله ۱۲ رانده سه دقیقه ای که ۳۶ دقیقه ادامه داره میرم. من شب گذشته ۱۲ راند مقابله کردم و چندین مقابله ۱۲ رانده دیگه هم قبل از اون انجام داده بودم. من از آمادگی کامل هم بالاتر رفته ام. فلوید دعا می کنه که من در بین مقابله خسته شوم اما من خسته نمیشه. من به حرکت کردن به جلو ادامه میدم و اونو خرد می کنم.در سن ۴۰ سالگی اون قدرت مقابله با منو نداره”.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ماریا ادریسی؛ نخستین مدل محجبه H&M سوئد

اما در همون راند هفتم هم مشخص بود که مک گرگور خسته شده.
اون نشاط خود رو از دست داده بود و مرتباً به می ودر می چسبید. حتی در راند نهم در یکی از صحنه ها که این دو به وسیله داور از هم جدا شدن، مک گرگور بدون هیچ دلیلی روی طناب افتاد. بعد از مسابقه مک گرگور گفت که می ودر سنگین ترین مشتا رو نداشته اما بسیار خونسرد و ثابت قدم بوده.
ایشون در این باره گفته:” اون سریع ترین نیس، قدرتمندترین نیس اما بسیار خونسرده پسر. من فقط کمی خسته شده بودم، و اون بسیار بیشتر ازم آروم بود به خصوص در راندهای پایانی”.

مک گرگور گفته که ایشون وقتی خسته می شه دیگه نمی تونه ثبات حرکتی داشته باشه و همیشه می چرخه. بدون داشتن تجربه در ورزش بوکس حرفه ای و نداشتن تمرینات کافی و دراز مدت از همون اول هم مشخص بود که در راندهای پایانی مک گرگور نخواد تونست فرم بدنی فوق العاده اش که در راندهای اول نشون می داد رو حفظ کنه.
در حالی که اون در راندهای پایانی تلو تلو می خوره و خود رو به طناب می چسبوند و تلاش می کرد از دست حریف فرار کنه اما می ودر همیشه رو به جلو حرکت می کرد و کوچیکترین نشونه ای از خستگی در اون دیده نمی شد.
در ادامه شما رو به دیدن صحنه های آخر این مقابله نفس گیر جلب می کنیم.