مطالب عمومی سری اول

اولین پرواز بدون توقف هواپیمایی قطر در فرودگاه بین‌المللی پنانگ مالزی به زمین نشست

هواپیمایی قطر در روز ششم فوریه سال جاری میلادی، اولین پرواز بدون توقف خود به پنانگ رو در فرودگاه بین‌المللی پنانگ به زمین نشاند.

اینجوری، خط‌هوایی تشویق‌شده‌ی بین‌المللی، بدنبال طرح پیشرفت دامنه فعالیت‌های خود در کشورای جنوب‌شرقی آسیا، خدمت‌رسانی هوایی خود رو در دومین مقصد کشور مالزی شروع کرد.

پرواز شماره QR 850 هواپیمایی قطر با بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر، روز سه‌شنبه در ساعت ۰۲:۳۰ به وقت محلی فرودگاه بین‌المللی حَمَد در شهر دوحه رو به مقصد فرودگاه بین‌المللی پنَنگ ترک کرد و در ساعت ۱۴:۳۰ در فرودگاه مقصد به زمین نشست.

مدیریت گروه نمایندگان بردوش مدیر ارشد بازرگانی قطر ایرویز، آقای «اخاب امین» به همراه آقای «احمد فاضل شمس‌الدین»، سفیر مالزی در کشور قطر بود.

گروه نمایندگان خاص (VIP) هم در پنانگ به وسیله هیئتی تشکیل شده از آقایون عیسی بن محمد المنایی (سفیر قطر در مالزی)، لیم گوان اینگ (سر وزیر پنانگ)، داتوک بدلیشام بن غزالی (مدیر ارشد هولدینگ فرودگاه‌های مالزی) و اووی چوک یان (مدیرعامل صنعت توریسم پنانگ) مورد استقبال قرار گرفتن.

مدیر اجرایی گروه هواپیمایی قطر، اکبر الباکر در این رابطه گفت: «ما بسیار خرسندیم که پرواز مستقیم به پنانگ که از زمانای قدیم برنامه اضافه شدن اون به شبکه پروازهای بین‌المللی پیش‌بینی شده بود، به‌طور رسمی فعالیت خود رو شروع کرده. پروازهای کوالالامپور در سال ۲۰۰۱ میلادی شروع به فعالیت کردن و از اون زمان تا حالا روزانه سه پرواز مستقیم و بدون توقف از این شهر به دوحه و برعکس صورت می‌پذیرد.» ایشون هم اینکه اضافه کرد: «بسیار خوشحالیم که مسافران ما می‌تونن مقصد مستقیم دیگری رو در این کشور زیبای آسیایی تجربه کنن. اضافه شدن پنانگ به فهرست پروازهای قطر ایرویز بدنبال طرح پیشرفت پروازهای بین‌المللی به مقاصد جور واجور در شرق آسیا انجام شده.
قبل از پنانگ، پروازهای مستقیم به چیانگ‌مای و پاتا در کشور تایلند و هم اینکه شهر کرابی هو چی مینه و هانوی راه‌اندازی شده بود.»

سر وزیر پنانگ، لیم گوان اینگ، هم در این رابطه گفت: «ما یکی از شهرهای خود که جزو میراث جهانی یونسکوه رو ارائه داده‌ایم که علاوه بر ظرفیت‌های جور واجور فرهنگی و مذهبی، حیرت زدگی‌های طبیعی بسیاری در سطح بین‌المللی هم داره.
به‌طوری که زیبایی‌های این منطقه باعث می‌شه تا مسافران دوباره به این مقصد گردشگری قشنگتر برگردن.»

مدیر فرودگاه‌های کشور مالزی، داتوک بادلیشام غزالی، هم در این رابطه گفته: «الان، با وجود پروازهای سه‌گانه روزانه فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور با خدمت‌رسانی به مسافران به مقاصد جورواجور در آمریکای شمالی و کشورای اروپایی، ما باور داریم که درخواست از این مقاصد به پنانگ هم با رشد روزافزونی مواجه میشه. باید اشاره کنم که در سال گذشته،به عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های مالزی، فرودگاه بین‌المللی پنانگ رکورد جابه‌جایی ۷ میلیون مسافر رو به ثبت رساند.»

ایشون هم اینکه گفت: «مطمئنا این فرودگاه، قطب اصلی بخش شمالی کشور مالزی بشمار می‌رود و از این‌رو گنجایش افزایش رابطه‌ها رو هم داراس. بدنبال همکاری ۱۷ ساله با هواپیمایی قطر، واسه ما افتخار بزرگیه تا پرواز جدیدی از این شرکت به خطوط هوایی فرودگاه بین‌المللی پنانگ اضافه شه.
با این خط‌هوایی جدید، قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی آسیای شرقیه که پرواز مستقیم و بدون توقف از دوحه به پنانگ رو ممکن ساخته و دلیل پیشرفت تعداد گردشگران مالزی شده.
ما بی‌صبرانه منتظر رقم خوردن لحظه‌های خاطره‌انگیز بیشتری با قطر ایرویز هستیم.»

در کنفرانس خبری این هواپیمایی که بدون این دست اون دست کردن پس از فرود اولین هواپیمای بدون توقف قطر ایرویز در شنگریلا لاسا سایانگ برگزار شد، مدیر ارشد بازرگانی این شرکت، اخاب امین گفت که تناوب پروازها به چهار بار در هفته افزایش پیدا می کنه.»

قطر ایرویز سه بار در هفته با بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر به سمت پنانگ پرواز داره.
این هواپیما ۲۲ صندلی در کلاس بیزینس و ۲۳۲ صندلی در کلاس اکونومی داره.
طراحی کابین اون مختص هواپیمایی قطره و فضای کافی واسه مسافران جفت و جور شده.

از معابد بسیار دیدنی تا باغ‌های گرمسیری، پنانگ پر از جاذبه‌های بی‌نظیره که ارزش فرهنگی این شهر رو اثبات می‌کنن. تورهای مسافرتی و گردشگران بین‌المللی می‌تونن از تصاویر فوق‌العاده این شهر بهره‌مند شن. پنانگ به عنوان «پایتخت خوراکی‌های مالزی» هم شناخته می‌شه چون تنوع غذایی خیلی بالایی داره.

این شهر هم اینکه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری واسه بازنشستگان و میزبان گردشگران پزشکی در مالزیه.

اولین پرواز مستقیم قطر ایرویز به کشور مالزی در سال ۲۰۰۱ میلادی انجام شد و الان پروازها به صورت سه‌گانه روزانه به کوالالامپور، پایتخت این کشور صورت می‌گیرند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   گزارش مستند روزیاتو از ظهور تا سقوط پلاسکو

قطر ایرویز، از راه فرودگاه بین‌المللی حمد مسافران رو از مالزی به بیشتر از ۱۵۰ مقصد جورواجور در ۶ قاره جهان می‌رساند. به عنوان بخشی از برنامه پیشرفت پروازهای بین‌المللی خود، این خط هوایی تازگیا خدمت‌رسانی به چیانگ‌مای در تایلند و سن‌پترزبورگ در کشور روسیه رو هم در دستور کار قرار داده. هم اینکه در نظر داره تسالونیکی، یونان؛ کانبرا، استرالیا و کاردیف، انگلستان رو هم به این برنامه اضافه کنه.

ناوگان ملی قطر با داشتن بیشتر از ۲۰۰ پرواز بیزینس و تفریحی به کشورای جور واجور جهان در ۶ قاره، یکی از پررشدترین سیستم‌های حمل‌ونقل هوایی جهان بشمار می‌رود.

خط هوایی تشویق‌شده تازگیا تقدیرنامه‌ها و عنوان‌های مختلفی کسب کرده که از جمله می‌توان به «بهترین ایرلاین سال» از انجمن جوایز ایرلاین‌های جهانی Skytrax  که در نمایشگاه هوایی پاریس برگزار شد، اشاره کرد.

این چهارمین باری بود که قطر ایرویز اینجور عنوان و جایزه‌ای رو کسب می‌کرد. هم اینکه به وسیله مسافران بین‌المللی هم به عنوان «بهترین ایرلاین جهان» منتخب شده.

از دیگر افتخارات قطر ایرویز باید به «بهترین ایرلاین خاور میانه»، «بهترین بیزینس کلاس دنیا» و «بهترین ایرلاین فرست کلاس جهان» اشاره کرد.

 

بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر (BOEING 787 DREAMLINER)

 

بوئینگ ۷۸۷ که عبارت دریم لاینر رو هم در کنار اسم خود جای داده، واسه اولین بار در سال ۲۰۰۹ و با صرف هزینه ای ۳۲ میلیارد دلاری به پرواز درآمد و آخرسر در سال ۲۰۱۱ در اختیار خطوط هواپیمایی قرار گرفت و بوئینگ واسه هر فروند سری ۳ این خونواده، مبلغ ۳۲۵ میلیون دلار رو از مشتریان خود طلب کرد.
قطر ایرویز به عنوان یکی از اولین شرکتا این هواپیما رو به ناوگان خود اضافه کرد و امسال هم واسه اولین بار اونو به ایران آورد.

دریم‌لاینر هواپیمایی قطر ۲۲ صندلی در کلاس بیزینس و ۲۳۲ صندلی در کلاس اکونومی داره.
یکی از مهمترین نکات دریم لاینر، بهره‌وری ۲۰ درصدی سوخت اون به نسبت هواپیماهای قدیمی‌تره.

در طراحی دریم‌لاینر ۷۸۷ هواپیمایی قطر فناوری‌های پیشرفته‌ای به کار رفته. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به طراحی صندلی‌هایی اشاره کرد که مختص هواپیمایی قطره و آسایش و فضای کافی واسه مسافران ایجاد می‌کنه. صندلی‌های کلاس بیزینس با چیدمان ۱-۲-۱ توانایی تبدیل به تختخواب‌های به طور کاملً افقی رو دارن. تم‌های کبود، شیری‌ و خاکستری داخل کابین‌ها، تهویه کم‌صدا و مواد به کار رفته کاهنده صدای هواپیما، دکوراسیون داخلی دریم لاینر رو از همتایانش جدا می‌کنه.

نباید از این نکته غافل شد که هوای کابین دریم لاینر به دلیل مکش هوای تازه از طریق خروجی‌های تعبیه‌شده روی بدنه، تمیزترین هوای تنفس رو در بین هواپیماهای تجاری امروزی واسه مسافران جفت و جور می‌کنه، از سرگیجه، سردرد، سوزش و خشکی چشم جلوگیری‌ می‌کنه و حالت تهوع حرکتی مسافران رو تا ۸ برابر کاهش می‌دهد.

پنجره‌های این هواپیما ۳۰ درصد از هواپیماهای مشابه بزرگتر بوده و هر کدوم دارای دستگاه کنترل الکترونیکی کم‌ کردن نور هستن. این تکنولوژی در کلاس اکونومی از طریق یک کلید جداگونه روی هر پنجره و در کلاس بیزنس از طریق هدست IFE، سیستم سرگرمی داخل هواپیما عمل می‌کنه.

نمایشگرهای سیستم سرگرمی داخل هواپیمای قطر مجهز به صفحه‌ لمسی موسوم به iTouch بوده که امکان تماشای بیشتر از ۲ هزار فیلم، برنامه و امکانات سرگرمی صوتی، خدمات ارسال پیام موبایل GSM و دسترسی به اینترنت سریع رو برای هر صندلی و در تموم طول پرواز، جفت و جور می‌کنه.

هواپیمایی قطر (QATAR AIRWAYS)

قطر ایرویز، شرکت هواپیمایی کشور قطره که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد و الان روزانه به بیشتر از ۲۰۰ مقصد در آفریقا، آسیای میونه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه پروازهای مستقیم داره.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوحه، قطر واقع شده و فرودگاه بین‌المللی حمد، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار میاد.

شمار کارکنان شرکت هواپیمایی قطر در سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۲۴ هزار نفر اعلام شد. این شرکت هم‌حالا با بیشتر از ۲۰۰ فروند هواپیمای جت مسافربری در ناوگان هوایی خود به ۱۵۱ مقصد در جهان پرواز می‌کنه.

هواپیمایی قطر از یدونه و توک شرکت‌های هواییه که به‌طور همیشگی به هر ۶ قاره جهان پرواز داره.