مطالب عمومی سری اول

معرفی ۱۰ ترفند کاربردی برای اینکه مژه های بلندتری داشته باشید

خیلی از خانوما به دنبال این هستن تا مژهای پر و بلند داشته باشن و بعضی وقتا واسه این منظور از داروها یا لوسیونای مخصوص استفاده می کنن. اما در ادامه این مطلب راهکارهایی رو براتون یادآور شده ایم که با انجام اونا می تونین تا حد زیادی به رشد بهتر مژهای خود کمک کنین.

واسه این منظور در ادامه با ما همراه باشین.

 

۱- شونِه کردن مژها

 

دلیل: شونِه کردن موجب بهبود جریان خون و در نتیجه رشد هر چی بیشتر موها می شه.

روش انجام: واسه این از برس مخصوص یا ریملی که خالی شده استفاده کنین. برس و تیوب ریمل قدیمی رو تمیز بشوئید. چند قطره ویتامین E درون اون بریزین و هر روز دوباره به مدت ۵ دقیقه مژه هاتون رو با اون شونِه کنین.

 

۲- به کار گیری روغنای به درد بخور

 

دلیل: روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون شامل اسیدهای چرب هستن که پیاز مو رو تقویت کرده و به سلامت هر چی بیشتر مژها کمک می کنن.

روش انجام: مقدار بسیار کمی از این روغنا رو روی انگشت خود بریزین. قبل از خواب اونو روی مژه هاتون بمالید. می تونین از ترکیب هر سه روغن به طور یه جا یا هر کدوم از اونا به صورت جدا از هم استفاده کنین.

۳- به کار گیری وازلین

دلیل: ژله پترولیوم که با نام تجاری وازلین شناخته می شه موجب نرمی و رطوبت مژهای خشک می شه.

روش انجام: هر شب قبل از خواب، مقداری بسیار کمی از این ماده رو روی مژها بمالید. مراقب باشین به داخل چشم نفوذ نکنه.

۴- تغذیه سالم

دلیل: کمبود ویتامینا می تونه به ریزش موها و مژها منجر شه.

روش انجام: تلاش کنین در رژیم غذایی خود، پروتئین، ویتامین و غذاهای شامل اسیدهای چرب بیشتر بذارین. از جمله میشه به آجیل، ماهی، تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات اشاره کرد.

 

 

۵- چای سبز

دلیل: چای سبز شامل آنتی اکسیدان و شکلای جور واجور ویتامین هاست. بخاطر این در ساخت مواد آرایشی و اجناس پیشگیری از ریزش موها فت و فراوون ازش استفاده می شه.

روش انجام: چای سبز رو دم کنین، اونو کنار بذارین تا به طور کامل خنک شه.
بعد با یه پنبه تمیز، روزی دو بار روی مژهای خود بکشین.

۶- آلوئه ورا

دلیل: آب و گوشت آلوئه ورا واسه تغذیه و تقویت موها بسیار به درد بخور و موثره.

روش انجام: آلوئه اون طرف تازه رو فشار بدین، آب اونو روی مژهای خود مالیده و یه شب تا صبح بذارین بمونه. صبح چشمای خود رو با آب ولرم بشوئید. واسه استفاده بهینه از این گیاه، بهتره عصاره اونو با روغن کرچک یا روغن زیتون مخلوط کرده و بعد روی مژها بمالید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ثروتمندترین زنان دنیا چه ظاهری دارند و به چه کاری مشغول هستند؟

 

۷- ماساژ

 

دلیل: ماساژ موجب تغذیه و رشد مژهای چشم می شه.

روش انجام: واسه این منظور، اول دستای خود رو با آب و صابون بشوئید. چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل روی انگشت هاتون بذارین و به مدت ۵ دقیقه مژها و پلک هاتون رو ماساژ بدین. این کار رو چند بار در هفته تکرار کنین.

۸- ماسک تخم مرغ

دلیل: تخم مرغ شامل بیوتین و ویتامینای خونواده B هستش که به تقویت هر چی بیشتر موها و مژها کمک کرده و از ریزش اونا پیشگیری می کنن.

روش انجام: یه عد تخم مرغ رو با یه قاشق غذاخوری گلیسیرین یا وازلین مخلوط کرده و اونو روی مژهای خود بمالید. این کار رو ۳ بار در هفته و به مدت چند ماه در سال، تکرار کنین.

۹- تمیز کردن چشما

 

 

دلیل: موندن ریمل روی مژها مثل موندن تافت روی موهاست که شدیدا به اونا آسیب میرسونه.

روش انجام: بخاطر این، بهتره قبل از خوابیدن مژهای خود رو به طور کامل بشوئید. واسه این کار هم از روغنای به درد بخور مثل روغن زیتون استفاده کنین.

۱۰- ترک عادتای آرایشی

دلیل: بعضی از مواد آرایشی مثل ریملای ضد آب شامل موادی هستن که موجب شکنندگی و خشک شدن مژها می شن.

روش انجام: هر چند وقت یه بار به مژهای خود استراحت بدین. به طور مثال، یک تا ۲ بار در هفته مژه هاتون رو آرایش نکنین. هم اینکه یادتون باشه که ریملای قدیمی رو پس از ۳ تا ۶ ماه باید دور بندازین تا چشماتون دچار عفونت نشه.

نکاتی که خوبه بدونین

  • مژهای خود رو نکشید. این رو یادتون باشه که ریشه مژها خیلی قوی نیس و با کوچیک ترین فشاری، از جا کنده می شن.
  • اجرای ترفندهای بالا به این معنی نیس که شما بدون این دست اون دست کردن نتیجه اونا رو مشاهده می کنین، بلکه دست‌کم چند هفته زمان میبره تا اثرات این تلاش هاتون رو ببینین.
  • مراقبای روزانه موجب بهبود شرایط عمومی مژها شده و از آسیب دیدن بیشتر اونا پیشگیری می کنه.
    اما این رو هم بدونین که بعضی ویژگیا ژنتیکی هستن.
  • جالبه بدونین که هر آدم در طول روز ۴ عدد مژه از دست میده. اگه ریزش مژهاتون بیشتر از این تعداد بود، به دکتر مراجعه کنین.