مطالب عمومی سری اول

راهکارهایی برای موهای چرب که سبب می شوند زیباتر به نظر برسند

درسته که داشتن موهای نورانی زیباست اما به درستی هیچکی دوست نداره که موهای بسیار چرب داشته باشه. یه سری از آدما به دلیل مشکلات هورمونی و یا به صورت ژنتیکی، موهای شون چربی بیشتری داره و به خاطر همین هم تصور می کنن هرچقدر موهای شون رو بیشتر بشورن، بهتره.

در ادامه این نوشته به بعضی از راهکارهای علمی پرداخته شده که با به کار گیری اونا می تونین کمی از چربی موهای خود کم کنین و یا این اندازه چربی رو در ظاهر کمتر به دور و بریا خود بنمایانید.

موها رو کمتر شامپو کنین

با اینکه این تصور هست که با هر روز شامپو کردن مو می تونی چربی موهاتون رو کم کنین با این حال، این کار واسه فردی که کف سرش بیشتر چربه گزینه مناسبی به حساب نمی ره.

بهترین راه حل اینه که موها رو کمتر شامپو کنین چون که شامپو دلیل تحریک بیشتر کف سر شده و سباسه یا غدد چربی بیشتری تولید می کنه.
در نتیجه هرچه بیشتر روی کف سر شامپو بزنین اندازه چربی روی اونو افزایش میدید پس فقط دو سه بار در هفته سرتون رو با شامپو بشورید.

 

از برس مناسب استفاده کنین

 

ممکنه خودتون هم در جریان این موضوع نباشین که برسی رو که به کار می برید می تونه نقش مهمی در اندازه چربی موهاتون داشته باشه.

اگه موهاتون چربه بهتر از از شونِه یا برسایی که دندانهاشون فواصل بیشتری از هم دارن استفاده کنین. برسایی که دندانا اونا از نایلون و از هم فاصله دار هستن بهتر از برسایی فشرده هستن. این شکلای جور واجور مناسب تنها چربی طبیعی مو رو به آرومی از کف سر روی مو پخش می کنن.

در طول روز و دائم به موهاتون دست نزنین 

این کار در خیلی از مواقع بدون آگاهی انجام می شه.

شاید زمانایی که خسته هستین و یا کسی از شما تعریف می کنه و یا واسه انجام کاری تمرکز کردین به طور ناخودآگاه با موهاتون بازی می کنین.

با تماس دائم دست با موهاتون دلیل انتقال چربی دست و مستقیما به موهاتون میشین.

موهای چرب خود رو با ترفندهایی بپوشونین

بعضی وقتا با اینکه موها رو شسته اید بازم چربی موجود در اون به روشنی دیده می شه.
این وقتیه که با حالت دادن مو می تونین در اون ترفندی به وجود بیارین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اولین پرواز بدون توقف هواپیمایی قطر در فرودگاه بین‌المللی پنانگ مالزی به زمین نشست

مثلا می تونین موها رو به صورت دم اسبی یا شینیون جمع کنین. راه حل دیگه هم اینه که کمی اونو فرفری نگه دارین. یادتون باشه هرچقدر مو به کف سر نزدیک تر باشه، چرب تر به نظر می رسه.

 

مو رو از کف و خوب بشورید

 

اینکه تنها موها رو با شامپو بشورید کافی نیس لازمه بعضی وقتا با شویندهای درمانی این کار رو انجام بدین. در خیلی از آرایشگرها با به کار گیری نرم کننده های لاکچری یه موی چرب رو به موی درخشنده و تمیز تبدیل می کنن.

می تونین این نرم کننده ها و شامپوهای مخصوص رو خریداری و هفته ای یه بار در خونه استفاده کرد.

شامپوهای خشک رو در دفعات مناسب به کار گیرید 

یکی از راهکارهای مناسب واسه کنترل چربی مو به کار گیری شامپوهای خشکه تا بتونین کمی از این چربی رو خشک کنین، بافت مو رو حفظ و به اون حجم کافی بدین. با خریداری این نوع شامپوها و به کار گیری اونا دو سه بار در هفته می تونی کمی از چربی اضافه مو رو کنترل کنین.

از شامپوهای مرطوب کننده دوری کنین

اگه در گروه آدمایی قرار دارین که موهاتون چربه، شامپوهای مرطوب کننده گزینه مناسبی واسه شما به حساب . هم اینکه اگه می خواین از چربی بیشتر از اندازه مو جلوگیری به عمل بیارین، در نزدیکی ریشه از موس یا اسپری استفاده نکنین.

 

وضعیت تغذیه خود رو بهتر کنین

 

در آخر وقتی که پای مو به میان میاد نمیشه نقش مهم تغذیه رو منکر شد.
باید این رو بدونین که نوع تغذیه شما در ظاهرتون خیلی موثره.

از رژیمایی که کربوهیدرات کمتری دارن و هم کم شکر هستن استفاده کنین. با این کار بدون این دست اون دست کردن تغییراتی رو در اندازه چربی موهاتون احساس می کنین. غذاهای سرخ کردنی هم می تونن در چرب شدن بیشتر موهاتون نقش داشته باشن.